Pokyny ŠTK pre organizovanie majstrovských zápasov spracované podľa usmernenia UVZ SR vo veci prevádzky vonkajších športovísk
Pokyny ŠTK pre organizovanie majstrovských zápasov spracované podľa usmernenia UVZ SR vo veci prevádzky vonkajších športovísk – ORGANIZÁTOR ZÁPASU
Oblastný futbalový zväz Prešov žiada organizátora majstrovského zápasu dodržiavať tieto požiadavky:
USPORIADATEĽSKÁ SLUŽBA
Členovia US musia byť označení páskami resp. vestami. Všetci nosia povinne rúško na prekrytie horných dýchacích ciest. Minimálny počet členov je 6 z toho jeden musí byť vedený ako hlavný usporiadateľ.
Odporúča sa organizátorovi stretnutia mať na vstupe/bráne štadióna zabezpečenú stálu službu z dvoch členov, ktorí by merali teplotu. Pri vchode do areálu má organizátor poskytnúť možnosť dezinfekcie rúk a zároveň dohliada na dodržiavanie 2m odstupov medzi osobami (výnimkou sú osoby žijúce v spoločnej domácnosti). Usporiadateľská služba kontroluje dodržiavanie hygienických inštrukcií u hráčov aj u divákov. Na štadión smie vstúpiť maximálne 500 osôb. Diváci na tribúnach by mali mať rúška resp. prekryté horné dýchacie cesty a v prípade sedenia na tribúne musí zostať každé druhé miesto medzi divákmi neobsadené. Zakazuje sa konzumácia pokrmov alebo nápojov v priestoroch na to neurčených!
PRÍJAZD TÍMOV
Domáci klub musí koordinovať príchod tímu hostí do areálu štadióna s ohľadom na to, aby sa minimalizovala šanca stretu s hráčmi domácich ešte pred zápasom. Ak hosťujúce družstvo príde na štadión tímovým autobusom, organizátor je povinný najprv ho dezinfikovať (dvere na vstup/výstup). Následne z neho môžu vystúpiť hráči. Potrebné je zabezpečiť oddelenú cestičku pre vstup do vnútorných priestorov štadióna, tak aby nedošlo k stretu s divákmi resp. domácimi futbalistami.
Hráčom oboch klubov, členom realizačného tímu a divákom sa odporúča merať teplotu pred vstupom na štadión. Nezrovnalosti v odmeranej teplote hráčov oznámi hygienickému zástupcovi klubu (teplota nad 37,2 °C).
ŠATNE TÍMOV A PRIESTORY NA ŠTADIÓNE
Ak je na štadióne dostatok voľných miestností, odporúča sa organizátorovi stretnutia osobitne vyhradiť pre oba tímy jednu šatňu pre základnú jedenástku a druhú pre brankárov a náhradníkov.
Priestory (podlahy) pred konaním zápasu by mali byť čerstvo umyté resp. vydezinfikované. Rovnako sa odporúča vyčistiť pred a po stretnutí všetky kľučky. Dvere vo vnútorných priestoroch štadióna by mali podľa možností zostať otvorené, aby sa minimalizoval kontakt s kľučkami. V každej z miestností, ktorá sa bude používať počas organizácie zápasu resp. pri vstupe do budovy musí byť umiestnená dezinfekcia rúk. V spoločných priestoroch a toaletách smú byť len jednorázové papierové obrúsky.
Organizátor stretnutia je povinný zverejniť na viditeľnom mieste inštrukcie Ministerstva zdravotníctva proti šíreniu Covid-19. Nachádzajú sa aj na stránke www.obfz-presov.sk
Odporúča sa mať k dispozícií balenie náhradných jednorázových rúšok, rukavíc a dostatočný počet osôb zabezpečujúcich upratovanie priestorov.
VSTUP NA HP
Usporiadateľská služba domácich je povinná zorganizovať osobitný vstup na hraciu plochu z oddeleného miesta tak, aby najprv na ihrisko vstúpili domáci a až po nich hostia.
Zakazuje sa akýkoľvek detský doprovod hráčov, spoločná tímová fotografia a podávanie rúk. Na ihrisko najprv nastúpi domáci a potom hosťujúci oddiel. Následne nastúpia na HP rozhodcovia.
TECHNICKÁ ZÓNA
Odporúča sa zväčšiť resp. rozšíriť technickú zónu o ďalšie sedadlá, aby bolo možné zachovať rozostupy aspoň 2 sedadiel medzi náhradníkmi, trénermi, asistentmi, masérom atď.
Dohliadnuť na to, aby sa v tejto zóne zdržiavali len priami aktéri zápasu.
ODCHOD Z HP
Usporiadateľská služba zabezpečí, aby nedošlo k stretu divákov s hráčmi, resp. aby odchod do útrob štadióna domáceho a hosťujúceho celku bol oddelený.
ODJAZD ZO ŠTADIÓNA
Domáci oddiel je povinný zorganizovať oddelený odjazd tímov zo štadióna.
DODATOČNÉ ODPORÚČANIA
Všetky hygienické a izolačné opatrenia sú dôležité pre zabezpečenie toho, aby hráči a rozhodcovia na ihrisku mohli byť aktívny bez rizika nákazy.
Každá osoba nesie v prvom rade zodpovednosť za svoju bezpečnosť.
Princíp solidarity zároveň definuje zodpovedné správanie voči ostatným kolegom.