ROZPIS FUTBALOVÝCH SÚŤAŽÍ RIADENÝCH ObFZ PREŠOV PRE SÚŤAŽNÝ ROČNÍK 2014-2015
Oblastný futbalový zväz
Prešov
ROZPIS
futbalových súťaží riadených
obFZ Prešov
pre súťažný ročník 2014 - 2015
OBLASTNÝ FUTBALOVÝ ZVÄZ PREŠOV
Určené: a) futbalovým klubom v okresoch Prešov a Sabinov
b) členom Konferencie, Výkonného výboru a
odborných komisií ObFZ
c) rozhodcom a delegátom ObFZ
VÝKONNÝ VÝBOR OBLASTNÉHO FUTBALOVÉHO ZVÄZU:
1. Predseda:. mobil
Bc. Peter MRIGLOT, 080 01 Prešov, Bajkalská 21 0918328797
2. Podpredseda:
Pavol ŠUHAJ, 082 71 Lipany, Nám. sv. Martina 10 0905474160
3. Členovia:
Mgr. Rudolf HUDÁK, 080 01 Haniska, Vŕbová 18 0907928091
Ján ONOFREJ, 082 12 Trnkov 29 0915765061
Milan Stedina , 080 01 Prešov, Sibírska 13 0915902901
Pri Oblastnom futbalovom zväze pracujú tieto komisie:
1. Športovo - technická komisia mobil
predseda: Ing. Jozef KOMÁR, 082 42 Radatice 227 0915748747
2. Disciplinárna komisia
predseda: Jozef PRIBULA, 082 56 Červenica 195 0905459352
3. Komisia rozhodcov
predseda: Jozef KAKAŠČÍK, 080 01 Prešov, Prostejovská 101 0905765298
4. Matričná komisia
predseda: Ing. Ján Zapotoka, 080 06 Ľubotice, Kapušianska 8 0908973639
5. Komisia mládeže
predseda: Andrej SOKOL, 082 66 Gregorovce 0905319747
6. Trénersko - metodická komisia
predseda: Marek PETRUŠ, 080 01 Prešov, Martina Benku 4 0905203673
7. Revízna komisia
predseda: Ing. Miroslav JurAŠek, 080 01 Prešov, Záhradná 21 0905476395
8. Ekonomicko - marketingová komisia
predseda: Ing. Adrián TABIŠ, 080 01 Prešov, Vl.Clementisa 3 0905870295
9. Odvolacia komisia pri VV
predseda: JUDr. Marek GULA, 080 05 Prešov, Solivarská 71 0905554744
10. Mediálna komisia
predseda: Ing. Ján FENČÁK, 080 06 Ľubotice 0905617681
KONFERENCIA OBLASTNÉHO FUTBALOVÉHO ZVÄZU
1. František BAČA 082 12 Nemcovce 83 M:0903625665
2. Imrich GAJDOŠ 082 44 Miklušovce 105 M:0902774994
3. Pavol KALINA 082 33 Chmin.N.Ves 91 M:0910399168
4. Jaroslav LIČÁK 082 13 Demjata 260 M:0905960682
5. Imrich Majcher, Ing. 082 03 Bretejovce 35 M:0905792658
6. Ján MOLKA 082 66, Gregorovce 194 M:0908839861
7. Jozef POROCHNAVÝ 082 53 Záborské 59 M:0903416401
8. Anton REPKA 080 01 Prešov, Pavla Horova 16 M:0910787823
9. Jozef SMOLKO 082 33 Chmiňany 63 M:0915902827
10. Igor ŠTEC 082 16 Záhradné M:0905730580
11. Peter TOBIÁŠ, JUDr. 082 37 Široké 626 M:0905634449
12. František VRÁBEĽ 082 13 Tulčík 150 M:0905624792
13. Vladimír ZUSKO 080 01 Župčany 218 M:0905751068
14. Marek BAKOŇ 083 01 Drienica 52 M:0905765073
15. Peter DUGAS 080 01 Prešov, Sabinovská 31 M:0907928544
16. Martin KOLLÁR 083 01 Jakubovany M:0907939877
17. Vincent ONDERČO 082 71 Dubovica 40 M:0907993722
18. Ján ONDÍK 082 22 Šar. Michaľany, Michalská 1 M:0918997292
19. Anton SOLÁR 082 61 Ražňany 1 M:0905707931
20. Stanislav VAŇO 083 01 Sabinov, g. Svobodu 22 M:0907290005
SEKRETÁR ObFZ: Ing. Martin Klovanič
Poštu adresovať: Oblastný futbalový zväz
Jarková 41
080 01 Prešov
IČO: 31993427
Telefón a fax: 051/ 7720544
Mobil: 0908654834
e – mail: futbal@obfz-presov.sk
web. stránka: www.obfz-presov.sk
Číslo účtu:
50236572/0200 - bežný účet ObFZ (IBAN SK52 0200 0000 0000 5023 6572)
5029610884/0900 - účet SFZ - na úhradu zberných faktúr z ISSF systému
A. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1. Riadenie súťaží
a) Kategória dospelých: I. trieda - 14 družstiev
II. trieda - 14 družstiev
III.A trieda - 14 družstiev
III.B trieda - 14 družstiev
b) Kategória dorastu: I. trieda - 14 družstiev
II.A trieda - 8 družstiev
II.B trieda - 10 družstiev
c) Kategória žiakov: I. trieda žiaci - 14 družstiev
II.A trieda žiaci - 8 družstiev
II.B trieda žiaci - 4 družstiev
II.C trieda žiaci - 9 družstiev
II.D trieda žiaci - 9 družstiev
II.E trieda žiaci - 6 družstiev
d) Kategória ml. žiakov: - 8 družstiev
2. Účastníci súťaží
Sú uvedení v tomto Rozpise.
3. Vyžrebovanie súťaží
Vyžrebovanie je uvedené v prílohe tohto Rozpisu a je jeho neoddeliteľnou súčasťou.
4.Termíny, hracie dni a hracie časy
Hracím dňom v kategórií dospelých a dorastu je nedeľa. V kategórií žiakov je hracím dňom sobota. Výnimky z ÚHČ sú uvedené pri rozlosovaní jednotlivých súťaží. ŠTK si vyhradzuje právo v odôvodnených prípadoch stanoviť aj iné termíny, alebo hracie časy (10.30 hod. u dospelých). Výnimka z času 10.30 hod. na iný ÚHČ je možná, ale nesmie byť medzi riadnym ÚHČ a žiadaným časom menší časový rozdiel ako sú 3 hodiny. Zároveň si ŠTK vyhradzuje právo v stretnutiach o postup alebo zostup v odôvodnených prípadoch zrušiť čakaciu dobu a určiť UHČ stretnutia. Pred začiatkom súťažného ročníka sa uskutoční Aktív ŠTK, ktorý bude povinný pre všetky FK. Neúčasť bude riešená DK.
Termínová LIstina
Oblastných futbalových súťaží pre súťažný ročník 2014/2015
JESENNÁ ČASŤ 2014 |
JARNÁ ČASŤ 2015 |
||||||
Kolo |
Dospelí Dorast I. Žiaci I. |
Dorast II.A |
Dorast II.B |
Kolo |
Dospelí Dorast I. Žiaci I. |
Dorast II.A
|
Dorast II.B |
1. |
10.8. |
7.9. |
24.8. |
14. |
9.11. |
8. 19.4. |
10. 5.4. |
2. |
17.8. |
14.9. |
31.8. |
15. |
16.11. |
9. 26.4. |
11. 12.4. |
3. |
24.8. |
21.9. |
7.9. |
16. |
5.4. |
10. 3.5. |
12. 19.4. |
4. |
31.8. |
28.9. |
14.9. |
16. |
12.4. |
11. 10.5. |
13. 26.4. |
5. |
7.9. |
5.10. |
21.9. |
18. |
19.4. |
12. 17.5. |
14. 3.5. |
6. |
14.9. |
12.10. |
28.9. |
19. |
26.4. |
13. 24.5. |
15. 10.5. |
7. |
21.9. |
19.10. |
5.10. |
20. |
3.5. |
14. 31.5. |
16. 17.5. |
8. |
28.9. |
|
12.10. |
21. |
10.5. |
|
17. 24.5. |
9. |
5.10. |
|
19.10. |
22. |
17.5. |
|
18. 31.5. |
10. |
12.10. |
|
|
23. |
24.5. |
|
|
11. |
19.10. |
|
|
24. |
31.5. |
|
|
12. |
26.10. |
|
|
25. |
7.6. |
|
|
13. |
2.11. |
|
|
26. |
14.6. |
|
|
5. Miesto stretnutia
a) Stretnutia sa hrajú na ihriskách FK schválených ŠTK ObFZ , ktoré sú vo vyžrebovaní uvedené na 1. mieste. Akékoľvek zmeny na hracej ploche a na ihrisku vôbec musia byť nahlásené ŠTK a tá musí ihrisko opätovne schváliť.
b) V súťažiach je možné odohrať stretnutia aj v obrátenom poradí, ak je to z ekonomického, alebo iného hľadiska výhodnejšie a oba zainteresované kluby sa na tom dohodli a ŠTK dala súhlas na zmenu.
c) Majstrovské stretnutia dospelých, dorastu a žiakov sa hrajú iba na trávnatých plochách. ŠTK povoľuje odohratie majstrovských stretnutí všetkých kategórií v jesennej časti od 1.11. a v jarnej časti do 15.4. na vedľajších ihriskách (trávnaté, s umelým povrchom), pokiaľ boli schválené ŠTK. V týchto termínoch o hracej ploche je oprávnený rozhodnúť aj usporiadajúci oddiel. Konečné rozhodnutie je na rozhodcovi stretnutia. Ak vplyvom poveternostných podmienok v priebehu celého súťažného ročníka , t.j. mimo uvedených termínov je hlavná hracia plocha rozmoknutá a odohratie na nej by mohlo spôsobiť škody, stretnutie možno odohrať aj na pomocnom ihrisku, pokiaľ je schválené ŠTK. Aj v tomto prípade s konečnou platnosťou rozhodne rozhodca stretnutia.
d) Ak vplyvom poveternostných podmienok je hlavné ihrisko rozmoknuté a odohratie predzápasu mládeže by na ňom spôsobilo vážne škody, môže sa takéto stretnutie odohrať automaticky na schválenom pomocnom ihrisku. Konečné rozhodnutie je na R stretnutia.
e) Pre oblastné súťaže platia tieto minimálne normy vybavenia ihriska: okolo hracej plochy musí byť súvislá bariéra (min. 2m od postrannej čiary) + bariéra od HP po šatne, lavičky pre náhradníkov, pričom vo všetkých súťažiach sú povinné kryté lavičky pre náhradníkov. Usporiadajúci oddiel je povinný poskytnúť mužstvu hostí samostatnú miestnosť - šatňu. FK sú povinné poskytnúť rozhodcom šatňu - samostatnú miestnosť, ktorá nesmie byť spoločná so šatňou hráčov! Ak nie sú v areály ihriska šatne, FK musí zabezpečiť takúto miestnosť na kľúč v blízkosti ihriska. Na každé stretnutie musí domáci oddiel zabezpečiť nosidlá. V súťažiach dospelých domáci oddiel poskytne mužstvu hostí sprchy s teplou vodou. Od 1.1.2015 aj v mládežníckych kategóriách poskytne domáci oddiel sprchy s teplou vodou. V kategóriách dospelých, v I.triede dorastencov a v I.triede žiakov musí mať tréner minimálne trénersku licenciu „C“. V prípade, že tréneri nebudú vlastniť minimálne „C“ licenciu, bude FK udelená finančná pokuta 166,- € ; za príslušnú časť súťažného ročníka.
f) Usporiadajúci klub vo všetkých súťažiach je povinný umožniť každému klubu vykonanie filmového alebo video záznamu z celého stretnutia. Porušenie tohoto ustanovenia bude riešené DK ObFZ.
g) Domáce FK v súťažiach I., II. a III. triedy dospelých sú povinné zabezpečiť natáčanie videozáznamu zo stretnutí pre posúdenie výkonu rozhodcu v prípade námietok voči jeho výkonu resp. k posúdeniu pre potreby komisii. Videozáznam musí byť vyhotovený z pevnej opory (napr. statív) z optimálneho vyvýšeného miesta zabezpečeného pred nepriazňou počasia, minimálne z výšky 1,5 m (z tribuny, z veže, z budovy a iné), z úrovne stredového kruhu mimo hracej plochy, natočený na nosiči neprerušovaný od začiatku stretnutia až po odchod aktérov po ukončení stretnutia do kabín a musí byť vybavený údajom prebiehania času a v nezníženej kvalite a pohon kamery musí byť zabezpečený náhradným zdrojom. Pre potreby komisií musí byť záznam zo stretnutia predložený neprerušovaný a neupravovaný od začiatku stretnutia až po odchod aktérov po ukončení stretnutia do kabín.
Pre prípadné snímanie televízie TV7, miesto pre natáčanie musí byť zabezpečené trvalým zdrojom energie.
- videozáznam je FK povinný na požiadanie okamžite predložiť riadiacemu orgánu (ŠTK, DK, KR), natočený videozáznam na DVD nosiči je povinný klub archivovať po dobu 14 dní po odohratí stretnutia,
- námietky so žiadosťou o zhliadnutie videozáznamu je potrebné zaslať do 48 hod. Poplatok vo výške 15 € bude klubu započítaný do mesačnej zbernej faktúry. V prípade vyhoveniu všetkých námietok sa tento vklad klubu vráti.
Pri dokázaní, že klub natáčanie videozáznamu nevykonal, bude potrestaný pokutou 150 €. Ak klub natáčal videozáznam, ale pre potreby zväzu ho úmyselne nedoručil, resp. ho úmyselne upravil (marenie vyšetrovania) môže byť FK potrestaný až do výšky 300 €.
Námietky pre vzhliadnutie videozáznamu na výkon R musia obsahovať:
- označenie stretnutia, ktoré je predmetom sťažnosti
- popis konkrétnych udalostí (rozhodnutí R), voči ktorým podáva klub sťažnosť s vyznačením času (minutáže)
- predloženie, resp. požiadanie o predloženie (v prípade hosťujúceho klubu, ktorý si sám videozáznam nevyhotovoval) príslušnej videodokumentácie v súlade s týmto bodom
Všetky podania je potrebné zrealizovať cez ISSF systém.
Príslušné komisie riadiaceho zväzu si vyhradzujú právo vyžiadať videozáznam aj v prípade, že nebola zo žiadnej strany vznesená požiadavka na vzhliadnutie videozáznamu. V takom prípade je klub povinný najneskôr do 48 hod. doručiť na zväz videozáznam.
6. Hospodárske náležitosti
a) FK štartujú na vlastné náklady.
b) Do začiatku súťaže každý FK je povinný uhradiť štartovný poplatok za mužstvo dospelých: I. trieda - 105,- €
II. trieda - 85,- €
III. trieda - 65,- €
Tieto prostriedky budú použité na riadiacu činnosť ObFZ a prácu komisií.
Za mládežnícke družstvá sa štartovný poplatok neplatí.
c) Pokuty, poplatky, ktoré udelí riadiaci zväz (jeho komisia), budú FK započítané do mesačnej zbernej faktúry – neplatia sa vopred. Komisie prerokujú na svojom zasadnutí všetky previnenia bez úhrady poplatkov vopred.
d) Kluby sú povinné uhrádzať poplatky a pokuty (zverejnené v ÚS) na základe mesačnej zbernej faktúry (v ISSF - typ všeobecná faktúra). Táto faktúra je generovaná vždy v prvý pondelok v mesiaci. Obsahuje všetky pokuty a poplatky za predchádzajúci mesiac. Faktúry sa klasickou poštou nezasielajú, každý klub si ju stiahne v elektronickej podobe z ISSF. Splatnosť mesačnej zbernej faktúry je 10 dní odo dňa jej vystavenia. Úhrada musí byť pripísaná na účet v posledný deň splatnosti, NIE uhradená v posledný deň splatnosti.
Úhrady platieb na účet SFZ je platiteľ povinný realizovať výhradne bankovým prevodom (v žiadnom prípade nie šekom!) na bankový účet SFZ číslo účtu 5029610884/0900 variabilný symbol úhrady je číslo faktúry. V prípade neuvedenia tohto údaja, resp. uvedenia nesprávneho údaja bude faktúra považovaná za neuhradenú! Voči platiteľovi sa v takomto prípade bude ďalej pokračovať v zmysle platného DP.
V prípade, ak klub riadne a včas neuhradí mesačnú zbernú faktúru, považuje sa to za nedodržanie súťažných kritérií. Automatickým športovo-technickým dôsledkom toho, že klub riadne a včas neuhradí mesačnú zbernú faktúru, je zastavenie súťažnej činnosti, ktoré sa vzťahuje len na „A“ družstvo dospelých dotknutého klubu (ak klub nemá „A“ družstvo, vzťahuje sa zastavenie činnosti na najvyššie zaradenú kategóriu v súťažiach) a zastavenie matričnej činnosti klubu, s účinkom odo dňa nasledujúceho po poslednom dni splatnosti až do riadneho uhradenia celej dĺžnej čiastky. Za uhradenie poplatkov riadne a včas, sa považuje ich uhradenie v lehote splatnosti (pripísanie sumy na účet SFZ pred uplynutím lehoty splatnosti) v celej faktúrovanej výške, so správnym uvedením variabilného symbolu úhrady. Dotknuté kluby a riadiaci orgán príslušnej súťaže sú informované o výške neuhradených poplatkov, lehote splatnosti, dôsledkoch neuhradenia poplatkov, ako aj o zaplatení poplatkov prostredníctvom oznamov zasielaných zo systému ISSF, v ktorom sa pre potreby SFZ a jeho členov vytvára automaticky zoznam klubov, ktoré neuhradili riadne a včas mesačné zberné faktúry. Prípadné reklamácie platieb vybavuje ekonomický úsek SFZ, ktorý o svojich zisteniach informuje riadiaci orgán súťaže. V prípade, ak reklamácia bola uznaná, účinok športovo-technických dôsledkov sa na základe rozhodnutia ekonomického úseku SFZ ruší.
Družstvu, ktorému bola zastavená súťažná činnosť vo všetkých jeho činnostiach z dôvodu neuhradenia mesačnej zbernej faktúry odohrá nasledujúce stretnutie, ale po skončení súťažného ročníka sa mu odrátajú 3 body (čl. 103 SP). Ak FK nevyrovná svoje pozdĺžnosti ani po tomto stretnutí, bude mať zastavenú činnosť a ďalšie stretnutia sa do úhrady neodohrajú .
e) Usporiadajúci klub je povinný hosťujúcemu FK vydať 22 voľných vstupeniek pre dospelých a 20 pre družstvo mládeže.
f) Futbalovému klubu, ktorého družstvo nenastúpi na majstrovské stretnutie, bude mu do mesačnej zbernej faktúry započítaná poriadková pokuta vo výške: dospelí I. trieda – 130.- €, II. trieda – 100.- €, III. trieda – 80.- €, mládež – 60.- € . Zo základnej čiastky dostane FK, ktorý sa neprevinil polovicu na krytie nákladov na prípravu stretnutia. Po treťom nenastúpení na stretnutie je družstvo vylúčené zo súťaže.
V prípade nenastúpenia na stretnutie v posledných troch kolách je pokuta dvojnásobná.
Ak sa družstvo odhlási zo súťaže v posledných troch kolách, dosiahnuté výsledky ostávajú v platnosti a zostávajúce stretnutia sa budú kontumovať.
Ak bude družstvu kontumované stretnutie z dôvodu poklesu hráčov pod 7 (v prípade ak na stretnutie nastúpili s menším počtom hráčov ako 11), zaplatí družstvo, ktoré sa previnilo finančnú pokutu: dospelí I. trieda – 80,- €, II. trieda – 60,- €, III. trieda – 50,- €, mládež – 40,- €. V obidvoch prípadoch si ŠTK vyhradzuje právo posudzovať jednotlivé prípady individuálne, na základe skutočností, uvedených v zápise o stretnutí a rozhodnúť podľa týchto skutočností.
g) Pre súťažný ročník 2014/2015 boli schválené tieto náhrady pre R a DZ:
|
DOSPElÍ
|
DORAST
|
ŽIACI |
||
I.trieda
|
II.trieda |
III.trieda |
|||
R |
29,- |
27,- |
25,- |
16.- |
13.- |
AR |
23,- |
21,- |
19,- |
9.- |
5.- |
DZ |
23,- |
21,- |
19,- |
5.- |
- |
Odmeňovanie pozostáva z cestovných paušálných nákladov, ošatného a poštovného.
V prípade, že sa stretnutie neuskutoční budú paušálne cestovné náhrady vo výške
10 € v kategórii muži R, AR a DZ, dorast R, žiaci R. V prípade dorastu AR 5 €, DZ 3 €, žiakov AR 3 €.
Odmena R v halovom turnaji organizovanom v zimnej prestávke, ako aj súťažné podmienky, budú zverejnené pred začiatkom turnaja v úradnej správe ŠTK
h) ISSF
1. Za daňový doklad sa považuje aj elektronická faktúra, ktorú SFZ zašle na e-mailovú adresu klubu, uvedenú v ISSF. Kluby sú povinné uhradzať poplatky a pokuty (zverejnené v ÚS a ISSF) až na základe vystavenej mesačnej zbernej faktúry v ISSF (typ Všeobecná faktúra)
2. Faktúry za vystavenie RP obdržia kluby pri fyzickom prevzatí vyžiadaného počtu RP od doručovateľskej spoločnosti. Za dobierku RP zaplatia FK kuriérovi sumu uvedenú na faktúre na mieste v hotovosti pri prevzatí kariet. Faktúry za RP FK neplatia bankovým prevodom!
3. SFZ si vyhradzuje právo počas súťažného ročníka generovať prostredníctvom ISSF aj iné typy faktúr, o ktorých je povinný informovať FK v dostatočnom predstihu.
4. FK je povinný informovať Legislatívno-právne oddelenie a Ekonomický úsek SFZ o každom upovedomení o začatí exekúcie.
5. FK v plnej miere zodpovedajú za všetky údaje o FK a fakturačné údaje uvedené FK v ISSF a sú povinné bezodkladne informovať matriku ObFZ o každej zmene.
7. Poplatky uvedené vo futbalových normách v EUR
7.1 Námietky čl. 125 SP
dospelí 10 €
dorast 10 €
žiaci 10 €
7.2 Odvolania čl. 126 SP - ŠTK
dospelí 50 €
dorast, žiaci 30 €
Námietky a odvolania sa riadia čl. 118 až 130 súťažného poriadku
7.3 Disciplinárny poriadok čl. 29, odst. 2
a) za prerokovanie previnenia jednotlivca, kolektívu (ČK, 5,9,12 ŽK)
dospelí 10 €
dorast 5 €
žiaci 5 €
b) odpustenie zvyšku trestu
dospelí 10 €
dorast 5 €
žiaci 5 €
7.4 Disciplinárny poriadok čl. 25 – odvolanie
dospelí 50 €
dorast 30 €
žiaci 30 €
7.5 Registračný poriadok
a) registračný poplatok matriky ObFZ - pri prvotnej registrácii hráča:
- od veku 6 do 11 rokov 0 €
- od veku 12 rokov 5 €
c) vystavenie RP, duplikátu RP,
RP pri skončení platnosti 5 € (platba pri prevzatí dobierky)
7.6 Registračný poriadok – odvolanie čl. 16
dospelí 50 €
dorast 30 €
žiaci 30 €
7.7 Prestupový poriadok futbalu
Poplatok žiadateľa za prestup – hosťovanie
dospelí 10 €
dorast 7 €
žiaci 5 €
prestup zo zahraničia (iba SFZ) 20 €
7.8 Prestupový poriadok – odvolanie čl. 23, odst. 1
dospelí 50 €
dorast, žiaci 30 €
7.9 Zmierovacia komisia – čl. 3 odst. 3 a 8
Zúčastnené kluby uhradia 150 €
7.10 Poplatok za zmenu termínu stretnutia, UHČ, HP
- viac ako 10 dní pred konaním stretnutia - bez poplatku
- menej ako 10 dní pred konaním stretnutia – 10 € dospelí
5 € mládež
- Zmena nahlásená po zasadnutí komisie ŠTK - dvojnásobný poplatok v oboch kategóriách
- ŠTK si vyhradzuje právo individuálneho posudzovania žiadostí a ich prípadného neschválenia
7.11 Prejednávací poplatok ( ak sa žiadosť neschválila resp. žiadosť nespĺňa
náležitosti) – 10 € dospelí
5 € mládež
7.12 Poplatok za neúčasť na Aktíve ŠTK 30 €
7.13 Poplatok za sťažnosť na výkon delegovaných osôb 15 €
Všetky uvedené poplatky aj za vystavenie RP, sú hradené FK formou mesačnej zbernej faktúry vystavenej SFZ.
8. Námietkové konanie
Námietky - odvolania môže FK podať na príslušný riadiaci zväz podľa súťažného poriadku čl.118 až čl.130.
9. Podania na komisie (ŠTK, DK, KR) - všetky, žiadosti, námietky , podnety, podania, vyjadrenia, zmeny termínov budú od súťažného ročníka 2014/2015 akceptované len cez ISSF - elektronická podateľňa (podanie na komisiu).
10. Žiadosť o podmienečné upustenie od výkonu zvyšku disciplinárného opatrenia: všetky žiadosti je potrebné podávať cez elektronickú podateľňu v ISSF ,, zaevidovanie podania na komisiu (DK),, , žiadosti v papierovej forme nebudú akceptované. V týchto žiadostiach je potrebné uvádzať všetky náležitosti: FK, meno a priezvisko hráča, registračné číslo, kolo v ktorom bol hráč vylúčený, stretnutie, výšku trestu, číslo uznesenia . Ak bude žiadosť nekompletná, bude komisiou DK prerokovaná za poplatok a zamietnutá.
B. TECHNICKÉ USTANOVENIA
10. Predpis
a) Hrá sa podľa platných pravidiel futbalu, súťažného poriadku a tohto Rozpisu, ktorého výklad prináleží VV ObFZ.
b) Všetky pokyny v úradných správach vydávaných počas súťažného obdobia sú pre FK záväzné.
c) Vo všetkých vekových kategóriách futbalových súťaží sa výsledky hodnotia následovne:
výhra - 3 body
remíza - 1 bod
prehra - 0 bodov
11. Štart hráčov
a) V kategórií dospelých štartujú hráči, ktorí tvoria túto kategóriu a ďalej hráči kategórie dorastu, ktorí spĺňajú podmienky štartu, čl.113 SP. V kategórií dorastu U 19 štartujú hráči narodení po 1.1.1996 a mladší. V kategórií žiakov U 15 štartujú hráči narodení po 1.1.2000 a mladší. V kategórií mladších žiakov U 13 štartujú hráči narodení po 1.1.2002.
b) V kategórii dorastu môžu v majstrovskom stretnutí štartovať aj hráči, ktorí spadajú do kategórie žiakov a to hráči narodení od 1.1.2000 do 31.12.2000. KM ŠTK povoľuje v jednom stretnutí štart maximálne 5 takýmto hráčom na platné RP. Za štart hráčov zodpovedá klub, tréner a vedúci družstva.
c) Na majstrovské stretnutie nastupujú hráči v základnej zostave v dresoch s dobre viditeľnými číslami. Brankár má farbu dresu odlišnú od farby dresov ostatných hráčov a úborov rozhodcov. Právo voľby farby dresov má hosťujúci klub. Domáci klub sa musí prispôsobiť. Ak má niektoré družstvo rovnakú farbu dresov ako má R, je domáci FK povinný dať R náhradný dres inej farby prípadne čistú rozlišovačku.
Zmenu v základnej zostave je povinný FK hlásiť rozhodcovi pred stretnutím.
d) Striedanie hráčov sa musí vykonávať pomocou dobre viditeľných tabúľ, ktoré je povinný poskytnúť pre obe družstvá usporiadajúci klub.
e) Striedanie hráčov v súťažiach dospelých a dorastu - 4 a u žiakov - 5.
f) Družstvo v zápise o stretnutí uvedie mená 11 hráčov a max. 7 náhradníkov. Mená náhradníkov s RP musia byť rozhodcovi oznámené pred začiatkom stretnutia. Náhradník, ktorý nie je pred stretnutím uvedený v zápise o stretnutí, sa nemôže zúčastniť na hre. Registračné preukazy hráčov ostávajú v kabíne rozhodcov.
g) Hráč môže v jednom hracom dni nastúpiť len v jednom súťažnom (majstrovskom, pohárovom) stretnutí. Nerešpektovanie tohoto čl. bude mať za následok kontumáciu v poradí druhého stretnutia.
12. Podmienky štartu
a) Podmienkou účasti mužstva dospelých v oblastných súťažiach je, aby FK mal minimálne 1 družstvo mládeže zaradené v dlhodobej súťaži. Výnimka z tejto povinosti sa poskytuje iba mužstvám v III. triede. Víťaz v III. triede môže postúpiť do vyššej súťaže iba v prípade, ak v sezóne 2014/2015 má zaradené družstvo mládeže v majstrovských súťažiach a toto mládežnícke družstvo túto súťaž riadne dohrá.
b) Všetci hráči nastupujúci na stretnutie musia predložiť platný registračný preukaz.
s týmito náležitosťami: fotografia, meno a priezvisko, rodné číslo, názov klubu, doba platnosti a pečiatka vystavovateľa ( v prípade nezaliateho RP ). Plastové registračné preukazy obsahujú: fotografia, meno a priezvisko, dátum narodenia, identifikačné číslo, číslo karty, platnosť.
Odsúť. ročníka 2014/15 je v kategórii dospelých a žiakov povolený štart hráčov len na nové plastové preukazy. V kategórii dorastencov môžu hráči nastúpiť na stretnutie do konca roka 2014 aj na staré registračné preukazy. Od jarnej časti 2014/15 však môžu nastúpiť len na nové plastové RP. Pri striedavom štarte dorastencov za dospelých môžu nastúpiť hráči len na nové plastové RP.
c) Pred začiatkom súťaží predloží FK súpisky všetkých svojích družstiev, na ktorých sa zaväzuje, že všetci hráči sú zdravotne v pozadku. Za zdravotný stav hráčov, ktorých získa počas súčaže zodpovedá FK. Ostaršenie hráča vydané telovýchovným lekárom je platné jeden rok. FK je povinný predložiť pred stretnutím originál potvrdenia o povolení jeho striedavého štartu.
d) Pri majstrovských stretnutiach vo všetkých kategóriach je povinnosťou domáceho FK zabezpečiť zdravotnícku službu. Nedodržanie tohto ustanovenia má za následok disciplinárne opatrenia. Na každé stretnutie je domáci FK povinný pripravit minimálne 3 lopty.
e) Súčasťou výstroja musia byť u každého hráča chrániče holenných kostí. Hráč, ktorý túto povinnosť nebude rešpektovať, nebude pripustený do hry. Rozhodcovia sú povinní dodržiavanie tohto ustanovenia kontrolovať.
f) ŠTK povoľuje v jednom stretnutí štartovať najviac 3 zahraničným hráčom za jedno mužstvo.
g) FK sú povinné viesť si vlastnú evidenciu ŽK podľa zápisu o stretnutí potvrdenom kapitánom družstva (počet ŽK je uvedený aj v systéme ISSF- Reporty). Po udelení 5, resp. 9, resp. 12 ŽK FK sa už na najbližšie zasadnutie poplatok neuhrádza. Poplatok bude zarátaný do najbližšej zbernej faktúry.
- štart hráča v čase zastavenia činnosti má herné dôsledky pre družstvo,
- ak hráč obdrží v jednom stretnutí dve napomenutia žltou kartou, následná červená karta ruší napomenutia žltými kartami.Udelené žlté karty sa do evidencie nezaratávajú.
- napomenutie hráčov sa eviduje a trestá v jednom družstve a v jednom súťažnom ročníku. Pri prestupe resp. hosťovaní hráča v priebehu súťažného ročníka do iného klubu toho istého stupňa súťaže sa dovtedy obdržaný počet ŽK prenáša.
V žiackych kategóriách sa ŽK neevidujú.
h) Pri vylúčení hráča resp. po príkaze DZ na odobratie RP rozhodca hráčovi neodoberie RP, len uvedie v zápise okolnosti priestupku hráča. Hráč má automaticky zastavenú činnosť. Disciplinárna komisia bude prípad prerokúvať na základe zápisu rozhodcu a delegáta o stretnutí. Výsledok svojho rozhodnutia oznámi DK futbalovému klubu v úradnej správe resp. písomnou formou. Poplatok bude zarátaný do najbližšej zbernej faktúry.
i) Pri inzultácií R resp. AR túto skutočnosť R oznámi kapitánom družstiev, pričom R okolnosti inzultácie podrobne popíše v zápise o stretnutí. Rozhodca vyplnený zápis o stretnutí zašle do 24 hod. na ObFZ. V prípade, že na stretnutí je aj AR je povinný dať svoje vyjadrenie k inzultácií taktiež do 24 hod. Pri inzultácií rozhodcov sa na najbližšie zasadnutie DK v stredu o 16.30 hod. povinne dostavia bez osobitného pozvania: rozhodcovia, DZ, kapitáni a vedúci obidvoch mužstiev a ďalší hráči a funkcionári, ktorí mali prípadne podiel na inzultácií. Neúčasť na DK bude mať za následok disciplinárne pokračovanie.
j) Pri druhej inzultácii R resp. AR počas ročníka nasleduje vylúčenie družstva zo súťaže. Minimálne pokuty pri inzultácii: I.trieda 200.- €, II.trieda 180.- €, III.trieda 150.- €, mládež 120.- €. Pri neprístojnostiach a násilí na delegovaných osobách (R, AR, DZ) v priestoroch odchodu delegovaných osôb z hracej plochy, kde má byť ich odchod zabezpečený pevnými bariérami a tie v čase konania stretnutia nebudú nainštalované, potrestá sa usporiadateľský oddiel dvojnásobnou pokutou podľa jednotlivej kategórie ako pri inzultácii delegovaných osôb.
k) Za funkcionárov klubu sa považujú: predseda, tajomník, usporiadateľská služba, tréner, asisten trénera, vedúci družstva, zdravotník a manažér FK. Prípadné zmeny funkcionárov klubu je nutné nahlásiť písomne na ŠTK ObFZ najneskôr do 10 dní. Na lavičke náhradníkov sa smú zdržiavať len osoby uvedené v zápise o stretnutí, označené identifikačnými kartami a náhradníci uvedení v zápise o stretnutí.
l) Ak bol tréner, vedúci družstva, alebo iný funkcionár, ktorý sa môže zdržiavať počas zápasu na lavičke, vykázaný rozhodcom mimo tento priestor za bariéru, má okamžite zákaz výkonu funkcie počas zápasu až do prijatia záveru disciplinárnej komisie.
m) V prípade zaradenia družstva dospelých mimo súťažného ročníka ( ak má jedno z družstiev voľný termín v kole ) je tento FK povinný uhradiť štartovný poplatok pre III.triedu a ihrisko musí mať schválené ŠTK ObFZ.
n) Ak sa odhlási prihlásené družstvo zo súťaže po jej vyžrebovaní, resp. v jej priebehu nemôže byť v tom istom ročníku zaradené do iného stupňa majstrovských súťaží.
V ďalšom súťažnom ročníku bude zaradené do najnižšej súťažnej triedy. V prípade, že sa družstvo odhlási zo súťaže v rozbehnutej jarnej časti, nebude v nasledujúcom súťažnom ročníku zaradené do súťaží. FK, ktoré odhlásia v rozbehnutej súťaži družstvo bude udelená finančná pokuta: dospelí 240.- €, dorast 170.- €, žiaci 100.- €. Ak FK odhlási družstvo zo súťaží po vyžrebovaní, ale pred začiatkom súťaží bude finančná pokuta: dospelí 120.- €, dorast 85.- €, žiaci 50.- €.
o) Ak FK v súťažiach I. a II. triedy dospelých odhlási svoje jediné mládežnícke družstvo (resp. bude mládežnícke družstvo vylúčené zo súťaží), bude sa takýto FK automaticky považovať ako zostupujúci v danej súťaží pre daný súťažný ročník.
p) Pripomienky, upozornenia k priebehu súťaží je možné podať najneskôr do 15 dní po skončení príslušnej časti (jeseň, jar) súťažného ročníka, kedy sú výsledky konečné a nemenné.
r) R a DZ pri stretnutiach, ktorým hrozí predčasne ukončenie z dôvodu poklesu hráčov pod 7 musia vyčerpať všetky možnosti na pokračovanie stretnutia a všetky okolnosti okolo poklesu hráčov dôkladne rozpísať v zápise o stretnutí a v správe DZ. V prípade dokázania úmyselného predčasného ukončenia stretnutia tj. machinácie (úmyselné márenia) narušujúce regulárnosť súťaže budú voči FK vyvodené disciplinárne tresty v zmysle disciplinárneho poriadku.
s) Ak družstvo nastúpi na stretnutie s nižším počtom hráčov ako 11, má právo doplniť počet hráčov na 11 kedykoľvek počas stretnutia, keď je lopta mimo hry. Meno nastupujúceho hráča a číslo jeho registračného preukazu sa zapíše do zápisu o stretnutí dodatočne v polčasovej prestávke prípadne až po stretnutí.
t) V prípade dokázania štartu hráča na cudzí RP bude FK potrestaný finančnou pokutou: dospelí 300.- €, mládež 200.- €.
13. Konfrontácia hráčov
Pred každým súťažným stretnutím dospelých a mládeže sa nariaďuje vykonať povinnú konfrontáciu hráčov v dresoch (riadne ustrojených podľa pravidiel futbalu) uvedených v zápise o stretnutí. Kontrolu vykonávajú spolu obaja kapitáni po podpísaní zápisu o stretnutí, ktorým rozhodca poskytol všetky skontrolované registračné preukazy, a to tak, že kapitán kontrolovaného družstva predstavuje jednotlivých hráčov svojho družstva a po ich kontrole preberá od kontrolujúceho registračné preukazy už skontrolovaných hráčov. U mládeže ju vykonávajú kapitáni družstiev za účasti svojich vedúcich, ktorí majú právo opýtať sa jednotlivých hráčov na rôzne osobné údaje. Výsledok kontroly totožnosti oznámia kapitáni (vedúci družstiev u mládeže) rozhodcovi. Po vykonaní kontroly totožnosti vrátia registračné preukazy rozhodcovi. V prípade ak jedno z družstiev vznesie námietku voči štartu hráča je R povinný vykonať osobne konfrontáciu hráča.
1. Ak podľa názoru R je hráč na fotografii totožný s hráčom na ktorého je vznesená námietka, R hráča pripustí k stretnutiu bez preukázania iného hodnoverného dokladu (hráč nemusí mať iný doklad). Menovaného hráča ale vyzve, aby sa na zadnej strane zápisu 2 x podpísal a zároveň uviedol (meno a priezvisko, dátum narodenia a bydlisko). Ak kapitán družstva súpera požiada vpísať námietku do zápisu o stretnutí k štartu tohto hráča je R povinný RP hráča po stretnutí odobrať a zaslať na ObFZ.
2. Ak podľa názoru R hráč nie je celkom podobný s fotografiou na registračnom preukaze je R povinný vyzvať menovaného hráča o predloženie iného hodnoverného preukazu totožnosti (OP, pas, vodičský preukaz) u mládeže minimálne originál kartičku poistenca (ak nevlastní iný dôveryhodný doklad s fotografiou). Ak sa hráč v prípade žiadosti R nemôže hodnoverne preukázať dokladom totožnosti je R povinný hráča nepripustiť do stretnutia a vyškrtnúť ho zo zápisu o stretnutí a tieto skutočnosti popísať v zápise o stretnutí. Menovaného hráča ale vyzve, aby sa na zadnej strane zápisu 2 x podpísal a zároveň uviedol (meno a priezvisko, dátum narodenia a bydlisko). R odoberie RP hráča a zašle ho spolu so zápisom o stretnutí na ObFZ.
3. Pokiaľ nebola vznesená námietka a zaznamenaná pred stretnutím v zápise o stretnutí, môže dať námietku súper len v prípade striedajúceho hráča ( v polčase, alebo po stretnutí), avšak musí byť námietka vznesená k R ihneď na hracej ploche zo strany kapitána družstva. V tomto prípade musí R túto námietku napísať buď cez polčas alebo ihneď po stretnutí. R vyzve hráča, aby sa v polčasovej prestávke (ak bolo striedanie v I. polčase) resp. po stretnutí (ak bolo striedanie v II. polčase) povinne dostavil do kabíny R, kde sa vykoná konfrontácia. Pokiaľ sa hráč nedostaví do kabíny R bude sa to považovať za neoprávnený štart.
Ak bola kontrola totožnosti vykonaná pred stretnutím, v prípade striedajúceho hráča v polčase resp. v druhom polčase a kapitán družstva súpera nevzniesol žiadne námietky proti totožnosti hráča, nie je už neskôr možné uvádzať prípadné námietky ohľadne hráča do zápisu o stretnutí. ŠTK prípadnú dodatočnú námietku prerokuje, ak bude spĺňať všetky náležitosti podľa SP čl. 123.
Hráč, ktorý v čase konfrontácie nie je prítomný, musí byť rozhodcom stretnutia zo zápisu o stretnutí vyčiarknutý.
14. Zoznam hráčov
a) FK zašlú riadiacemu orgánu do začiatku súťažného ročníka zoznam družstva – súpisku s uvedením identifikačného čísla (6-miestne), registračného čísla (7-miestne) a čestným prehlásením FK, že všetci hráči sú zdravotne v poriadku.
Zároveň sú FK povinné mať v čase ich predkladania vytvorené v systéme ISSF príslušné družstvo, a to aj s uvedením všetkých hráčov podľa predkladanej súpisky hráčov družstva.
Prípadné zmeny v súpiskách hráčov, uskutočnené v priebehu ich platnosti sú povinné vykonať priamo v ISSF.
b) FK hrajúce v súťažiach riadených ObFZ ako „B“ družstvo musia riadiacemu orgánu ako aj rozhodcovi pred stretnutím predložiť aj súpisku A družstva.
c) Kluby, ktoré majú v jednotlivých kategóriách v súťažiach viac ako jedno družstvo, predložia na ŠTK súpisky všetkých družstiev, kde uvedú minimálne 13 hráčov „A“ družstva vrátane brankára (čl. 37 - 42 SP).
d) Pri nahlásení zmeny alebo doplnení zoznamu hráčov v priebehu súťažného ročníka sa postupuje takto:
- pri nastúpení nového hráča, ktorý nie je v zozname požiada FK rozhodcu, aby v zápise R na zadnej strane výrazným spôsobom uviedol meno a priezvisko tohto
hráča s vyznačením: nový hráč na zozname družstva.
Nenahlásenie zmeny (nového hráča) do zoznamu má za následok disciplinárny trest. Telefonické nahlásenie sa neberie do úvahy.
e) Ak má FK 2 družstvá v rôznych súťažiach, štart hráčov A mužstva za B mužstvo sa riadi nasledovne:
- hráči, ktorí sú uvedení na súpiske, môžu hrať v majstrovských stretnutiach za to družstvo klubu, na ktorého súpiske sú uvedení. V „B“ družstve klubu môžu štartovať v majstrovskom stretnutí maximálne 3 hráči, uvedení na súpiske A družstva pod poradovým číslami 1-13.
f) Hráči uvedení na súpiske „A“ družstva pod poradovými číslami 14 a vyššie môžu za „B“ družstvo štartovať bez obmedzenia.
15. Hrací čas
Hrací čas pre dospelých a dorast je 2 x 45 min., pre žiakov 2 x 35 min. a pre mladších žiakov 1 x 25 min. Polčasová prestávka je maximálne 15 min. vrátane odchodu z hracej plochy a návratu zo šatní družstiev. V súťažiach mládeže je dodržiavanie polčasovej prestávky povinné.
16. Zmeny termínov
Zmeny termínov, uvedených vo vyžrebovaní, môžu sa vykonať len na základe náležite zdôvodnených príčin. Platí zásada, že stretnutia sa predohrávajú. Žiadosť o zmenu termínu, spolu so súhlasom súpera, predloží FK najneskôr 10 dní pred stretnutím (bez poplatku), menej ako 10 dní (s poplatkom dospelí 10 €, mládež 5 €).
Od súťažného ročníka 2014/15 žiadosti o zmenu termínov budú na komisiu ŠTK podávane iba elektronicky cez ISSF systém.
Žiadosť - podanie na komisiu musí obsahovať:
- meno a priezvisko zástupcu klubu
- navrhovaný termín, čas, miesto, príslušné kolo, súťaž
- súhlas súpera - tak isto cez podanie na komisiu s tými istými údajmi
- dôvod navrhovanej zmeny
Ak bude žiadosť nekompletná, bude komisiou ŠTK prerokovaná za poplatok a zamietnutá
17. Povinnosti usporiadateľského klubu
a)Usporiadajúci klub je povinný zabezpečiť bezpečné uloženie osobných vecí hráčov, funkcionárov, rozhodcov a delegátov v šatniach. Je povinný zabezpečiť vhodné a bezpečné miesto v areáli pre parkovanie dopravných prostriedkov R a DZ. Za spôsobené škody zodpovedá usporiadajúci klub. Peniaze, klenoty a iné cennosti sú povinní vyššie uvedení odovzdať do úschovy hlavnému usporiadateľovi.
b)Práva a povinnosti usporiadateľskej služby sú uvedené v SP čl. 44 až 51. Usporiadajúci FK je povinný zabezpečiť na stretnutie dospelých min. 6 usporiadateľov starších ako 18 rokov, v mládežníckych súťažiach min. 3 usporiadateľov, ktorí budú počas celého stretnutia označení usporiadateľskými vestami. Vyplnený zoznam usporiadateľskej služby sa predloží R pred stretnutím spolu s identifikáciou členov usporiadateľskej služby s ich podpismi, rozhodcom stretnutia.
c)Usporiadateľský zbor musí byť označený rozlišovacími vestami a identifikačnými kartičkami zavesenými na krku. Domáci FK v kategórii dospelých poskytne hosťujúcemu FK pred stretnutím bez vyzvania 2 usporiadateľské vesty. V prípade nedodržania tohto nariadenia bude udelená finančná pokuta vo výške 2 € + poplatok za prerokovanie.
d)V prípade, ak dôjde k neprístojnostiam na stretnutí a zo strany klubu neboli dôsledne zabezpečené nariadenia zväzu (napr. bariéry od HP do šatní, ….. ) môže byť udelená pokuta aj dvojnásobná.
e)Usporiadajúci FK je povinný bez vyzvania poskytnúť v polčasovej prestávke občerstvenie pre rozhodcov, DZ a hráčov hostí (minerálka, čaj a pod.)
f) Družstvá vo všetkých súťažiach sú povinné pripraviť na stretnutie nominácie hráčov a realizačného tímu v ISSF systéme. Usporiadajúci FK je pri súťažnom stretnutí povinný zabezpečiť vhodnú výpočtovú techniku s pripojením na internet na vytvorenie elektronického zápisu o stretnutí v ISSF v požadovanej forme + tlačiareň. 20 min. pred stretnutím sa vytlačí z ISSF zápis o stretnutí, ktorý podpíšu kapitáni a vedúci obidvoch družstiev. Po stretnutí zápis v systéme ISSF vypíše rozhodca, ktorý ho následne vytlačí a dá opätovne podpísať. V prípade nefunkčnosti internetového pripojenia musí R najneskôr 25 min. pred stretnutím dať pokyn na vypísanie zápisu ručne, ktorý následne doloží aj s vytlačeným zápisom z ISSF systému. Z tohoto dôvodu je domáci FK povinný mať k dispozícii papierový zápis o stretnutí. Z dôvodu zamedzenia a omeškania začiatkov stretnutí je domáci FK povinný uzatvárať nominácie v systéme ISSF ako prvý. Od súť. ročníka 2014/15 je povinnost klubov mať v areali štadiona pripojenie na internet v priestore neobmedzujúci výkon realície vypísania zápisu v ISSF (podľa možnosti v kabíne R).
g) FK sú povinné naštudovať si Zákon č. 1/2014 o organizovaní verejných športových podujatí, kde sa jasne definuje, aké sú povinnosti usporiadateľa športového podujatia.
18. Nenastúpenie a oneskorené nastúpenie
ObFZ doplňuje s platnosťou pre ním riadené futbalové súťaže čl. 100 SP následovnými zásadami:
a) Ak sa majstrovské stretnutie vôbec neuskutoční v stanovenom termíne z viny niektorého FK, klub, ktorý sa neprevinil zašle do 3 dní ŠTK a súperovi písomne (doporučene) stanovisko, či súhlasí s odohratím stretnutia v náhradnom termíne. Ak bude stanovisko kladné, bude ŠTK oprávnená prihliadnuť na túto skutočnosť pri riešení prípadu. Keď ŠTK takéto stanovisko nedostane, resp. bude toto stanovisko záporné, bude riešiť prípad podľa platných odsekov čl. 100 SP.
b) Ak na majstrovské stretnutie nastúpi jeden zo súperov zavinene po čakacej dobe alebo prekročí polčasovú prestávku a stretnutie sa napriek tomu odohrá, je ŠTK oprávnená uznať výsledok dosiahnutý na ihrisku za predpokladu, že oddiel, ktorý sa neprevinil, nepodal námietky podľa pokynov čl. 118 až 125 SP.
c) V prípade nedodržania stanoveného ÚHČ z viny jedného resp. oboch družstev v stretnutí je stanovená finančná pokuta vo výške 10.- € + prejednávací poplatok. V posledných troch kolách zväz striktne nariaďuje dodržať stanovený ÚHČ v zmysle US ObFZ. V prípade nerešpektovania tohoto nariadenia sa pokuta v posledných troch kolách zdvojnásobí.
19. Postupy a zostupy
Do vyššej súťaže majú zaručený postup družstvá umiestnené na 1. mieste konečnej tabuľky (z III. tried ak splnia podmienky - čl.5/e a čl. 12/a tohoto Rozpisu). Družstvá umiestnené na 1. mieste v II.B a v II.E triede žiakov, nemajú zaručený priamy postup. V prípade záujmu o postup do vyššej súťaže odohrajú medzi sebou barážové stretnutie o 1 postupové miesto. Pri rovnosti bodov dvoch a viac družstiev po skončení súťaže o víťazovi resp. zostupujúcom sa určí v zmysle čl.25 SP:
a/ vyšší počet bodov zo vzájomných stretnutí
b/ gólový rozdiel zo vzájomných stretnutí
c/ vyšší počet strelených gólov na ihrisku súpera vo vzájomných stretnutiach
Ak sú tieto kritéria rovnaké, zohrajú družstvá kvalifikáciu jednokolovo na neutrálnom
ihrisku.
Na určenie priebežného poradia, resp. v prípadoch, kde sa nerozhoduje o postupe platí
čl.26 SP. Poradie družstiev sa v priebehu súťaže ( aj v prípade, že sa nerozhoduje o
postupe a zostupe) určí na základe počtu získaných bodov zo všetkých odohraných stretnutí. V prípade rovnosti bodov sa priebežné poradie určí následovne:
a/ z gólového rozdielu zo všetkých odohraných stretnutí
b/ z vyššieho počtu strelených gólov zo všetkých odohraných stretnutí
c/ z vyššieho počtu víťazstiev dosiahnutých vo všetkých majstrovských stretnutiach
d/ z vyššieho počtu remíz na súperových ihriskách
Zostupy sa riadia zásadou, že posledné družstvo v I. a II. triede dospelých, I. tr.dorastu a v I. tr. žiakov zostupuje. Ďalší počet zostupujúcich sa určí podľa počtu zostupujúcich družstiev z vyšších súťaží. V prípade odmietnutia postupov, resp. nesplnenia podmienok pre postup v súťažiach VsFZ (V. a VI. líg) majú právo postupu až družstvá umiestnené do 3. miesta. V prípade II. a III. tried u dospelých by išlo o družstvá umiestnené do 3. miest. Konečné rozhodnutie pri postupe a zostupe na návrh ŠTK schvaľuje VV ObFZ.
20. Rozhodcovia a delegáti zväzu
Rozhodcov a delegátov deleguje ObFZ, jeho komisia rozhodcov. FK majú právo vetovať 3 rozhodcov a 3 delegátov a to pred jesennou časťou prípadne pred jarnou časťou súťaže. Vetovať však môže len rozhodcov, ktorí v predchádzajúcom ročníku, resp. časti ročníka, rozhodovali FK stretnutia.
KR si vyhradzuje právo spôsobu obsadzovania R a DZ (delegačný list, telegram, telefonické vyrozumenie, ÚS - internet a pod.)
Rozhodcovia sú povinní zasielať zápis zo stretnutia 1 x originál + 1 x prefotenú kópiu + 1 x zoznam usporiadateľov. Delegáti zasielajú svoje správy zo všetkých stretnutí buď meilom resp. vypísaný strojom – 1 x originál + 1 x prefotenú kópiu. Zápis a správu zo stretnutí sú povinní rozhodcovia a delegáti doručiť na ObFZ do 48 hod. Pokiaľ je zápis podnetom riešenia DK (ČK, inzultácia, neprístojnosti) do 24 hod.
Rozhodca delegovaný na stretnutie je povinný vyhotoviť zápis o stretnutí v elektronickej podobe s rovnaným obsahom ako má zápis o stretnutí v papierovej forme ihneď po stretnutí najneskôr však do 5 hodín od ukončenia stretnutia.
21. Medzinárodný styk
FK riadené ObFZ majú nahlásiť ŠTK medzinárodný styk pre evidenciu a delegovanie rozhodcov na tieto stretnutia komisiou rozhodcov. Inak je tento styk plne v kompetencií FK. Pritom nesmie byť narušený priebeh majstrovských súťaží. Nesplnenie tejto povinnosti môže mať za následok disciplinárne resp. hracie dôsledky.
22. Pohár ObFZ
a/ XXII. ročník letného Pohára ObFZ má začiatok ihneď po skončení súť. ročníka. II. a III. kolo sa uskutoční pred začiatkom súťažného ročníka 2014/2015. Prvé kolo sa odohrá za účasti 16 družstiev: z I. triedy družstvá z 2. až 9. miesta, z II. triedy družstvá z 1. až 4. miesta a z III. tried družstvá z 1. a 2. miesta. Tieto družstvá sa Pohára ObFZ zúčastnia povinne. V prípade nedostavenia sa družstva na stretnutie, bude to mať disciplinárne pokračovanie (pokuta 50,- €). Vyžrebovanie I. kola a Rozpis vykoná ŠTK.
- osobitne sa evidujú a trestajú napomenutia a vylúčenia v Pohári ObFZ
- hráči, ktorí majú zastavenú činnosť ( na x - počet stretnutí) z majstrovských stretnutí, môžu v Pohári ObFZ štartovať. Ak hráč má zastavenú činnosť na týždne a počas letnej prestávky mu ho DK preruší v Pohári môže štartovať.
- trest za napomenutie (5,9,12 ŽK) v súťažnom ročníku sa prenáša do nového súťažného ročníka, ak sa nepostupuje podľa DP čl. 37/6, v Pohári takýto hráč môže nastúpiť.
- tresty za vylúčenia v Pohári ObFZ sa počítajú v Pohári, ale v prípade, že trest nebude
vykonaný (družstvo nepostúpilo do ďalšieho kola), prenáša sa do nasledujúceho súťažného ročníka.
- trest za napomenutie hráčov ŽK v Pohári ObFZ sa stanovuje takto: po každom treťom napomenutí zastavenie činnosti na jedno stretnutie Pohára ObFZ.
- odmena pre R je 20 €, pre AR 15 €.
Víťaz získava titul „ Víťaz Oblastného pohára “, pohár a finančnú odmenu 200.- €. Porazený finalista 125.- € + pohár, porazení semifinalisti po 75.- €.
b/ XXVI. ročník zimného Halového turnaja ObFZ sa uskutoční v zimnej prestávke v kategóriach dospelí, dorast a žiaci. Turnaje sa uskutočnia podľa osobitného rozpisu ŠTK. Tresty udelené v halových turnajoch sa neprenášajú do majstrovských súťaží, okrem trestov za inzultáciu rozhodcov.
23. Výbery
Hráč, ktorý sa z vážnych dôvodov nemôže zúčastniť štartu vo výbere ObFZ je povinný sa včas ospravedlniť. V prípade, že sa hráč neospravedlní má v najbližších dvoch majstrovských stretnutiach zastavenú činnosť.
24. Cena Fair - play
Udeľuje ju SFZ každoročne jednotlivcom a kolektívom. Vyhlasuje sa v troch kategóriách:
1/ za dlhoročnú príkladnú hráčsku činnosť
2/ za dlhoročnú príkladnú činnosť a celkový prínos pre slovenský futbal
3/ za výnimočný čin vo futbale.
Komisia Fair - play pri SFZ zhromažďuje predložené návrhy v priebehu kalendárneho roka a ich vyhodnotenie vykonáva po uzavretí písomných návrhov k 31. decembru. Návrhy môžu zasielať výbory FK, jednotlivci a iné organizácie na adresu : Komisia Fair- play pri SFZ, Trnavská cesta 100/II, 821 01 Bratislava.
25. Súťaž Fair - play ObFZ
ObFZ Prešov v súťažnom ročníku 2014/15 organizuje pre zaradené družstvá súťaž Fair - play ObFZ.
1) Do súťaže budú zaradené družstvá, ktoré sa prihlásili do súťaže v ročníku 2014/15.
2) Trestné body sa budú udeľovať takto:
a) za každú ŽK 5 bodov,
b) za každú ČK 10 bodov,
c) za ospravedlnené nenastúpenie na zápas 50 bodov,
d)za neospravedlnené nenastúpenie na zápas - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY,
e) za dokázaný neopravnený štart hráča - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY,
f) za predčasný odchod z ihriska a inzultáciu - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY.
3) Odmena: víťazné družstvo dospelých I.trieda 80.- € + Pohár
dospelých II.trieda 80.- €
dospelých III.tried 80.- €
dorastencov 60.- €
žiakov 60.- €
4) Víťazom sa stane to družstvo, ktoré po skončení súťaže bude mať najmenej trestných bodov, ktoré získa podielom trestných bodov k počtu odohraných stretnutí. Pri rovnosti bodov u družstiev, ktoré odohrajú rovnaký počet stretnutí rozhoduje menší počet ČK, resp. ŽK, alebo väčší priemer strelených gólov na zápas.
5) Súťaž FAIR - PLAY riadi a vyhodnocuje ŠTK a KM ObFZ. Priebežné hodnotenie sa prevedie po skončení jesennej časti.
26. Tituly a ceny
Víťazi skupín v každej vekovej kategórii získajú diplom „ VÍŤAZ 2014/15 “. FK v súťažiach dospelých obdržia za 1. miesto finančnú odmenu: I. trieda – 170.- €, II. trieda – 140.- €, III. trieda – 70.- €. Pre súťažný ročník 2014/15 je vyhlásená súťaž o najlepšieho strelca I. triedy. Víťaz obdrží cenu od sponzorskej firmy BTS-PO.
27. Zasadnutia komisií
Zasadnutia odborných komisií ObFZ sa budú v čase súťažného ročníka konať v utorok.
28. Záverečné ustanovenie
Tento rozpis schválil výkonný výbor ObFZ na svojom zasadnutí dňa 2014.
Tento rozpis je neoddeliteľnou súčasťou platného súťažného poriadku a je záväzný pre riadiaci zväz i futbalové kluby hrajúce v oblastných futbalových súťažiach. Výklad k tomuto prislúcha VV ObFZ Prešov.
Ing. Jozef Komár, v.r. Bc. Peter Mriglot, v.r.
predseda ŠTK ObFZ predseda ObFZ
Ing. Martin Klovanič, v.r.
sekretár ObFZ
SÚŤAŽ MLADŠÍCH ŽIAKOV
A. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Kategória:
U 13 - narodení po 1.1.2002 a mladší
Termíny, hracie dni:
Pre jesennú časť nahlásiť predbežné termíny turnajov do konca mesiaca august 2014,
termíny turnajov pre jarnú časť nahlásiť do konca mesiaca marec 2015.
Hracím dňom je sobota, resp. nedeľa.
Miesto turnaja:
Každý účastník usporiada jeden turnaj na jeseň a jeden na jar.
Pravidlá:
Hrá sa podľa Pravidiel futbalu s odlišnosťami pre minifutbal a podľa Súťažného poriadku.
Hracia plocha:
Je multifunkčné ihrisko, resp. ihrisko, ktoré je polovicou normálneho ihriska o rozmeroch 36 x 18 m, ktorej postranné čiary sú vyznačené kužeľmi. Pokutové územie je ohraničené taktiež kužeľmi. Rozmery bránky 2 x 3 m resp. 2 x 5 m. Pokutová značka je vo vzdialenosti 7 m od bránkovej čiary.
Lopta: Hrá sa s odľahčenými loptami č. 4
Počet hráčov: 5 + 1. Minimálny počet hráčov na HP je 3 + 1 (v prípade, že hráči budú vylúčení).
Striedanie je ľubovoľné i v neprerušenej hre, ale tým spôsobom, že najprv striedajúci hráč opustí HP a potom môže nový hráč vstúpiť na hraciu plochu, ale vo vymedzenom priestore. Pri porušení tohto pravidla rozhodca nariadi nepriamy voľný kop v prospech súpera.
Výstroj hráčov:
Hráči musia byť po celý čas stretnutia ustrojení podľa pravidiel futbalu. Je zakázané hrať v kopačkách s vymeniteľnými kolíkmi.
Doba hry:
1 x 25 min
Lopta v hre a mimo hry:
Hrá sa podľa pravidiel veľkého futbalu bez postavenia mimo hry a s nasledovnými úpravami.
Brankár môže loptu chytať iba v bránkovisku a loptu rozohráva do 5 sekúnd. Brankár vykonáva „kop od brány“ rukou alebo výkopom z ruky, ale lopta musí dopadnúť na vlastnú polovicu HP, alebo sa jej musí dotknúť niektorí z hráčov pred poliacou čiarou. V prípade, že brankár nedodrží limit 5 sekúnd získa loptu súper, ktorý rozohráva kop z rohu. Ak brankár chytí loptu do rúk počas hry, môže loptu prehodiť resp. prekopnúť aj cez polovicu HP.
Ak lopta opustí HP cez postranné čiary, vykoná hráč autové vhadzovanie. O „malej domov“ platia tie isté pravidlá ako pre veľký futbal. Ak brankár chytí úmyselnú „malú domov“ rozohráva súper NVK z čiary ohraničujúcej pokutové územie, ktoré je najbližšie k miestu priestupku. Pre podporenie plynulosti hry bude uplatňované pravidlo rozohratia lopty do 5 sekúnd. V prípade nedodržania tohto časového limitu zahráva súper NVK z miesta priestupku. Pri realizácii voľných kopov musia byť všetci hráči súpera vzdialení 5 m od lopty.
Pri stretnutia hraných na multifunkčných ihriskách, kde sú mantinely sa autové vhadzovania resp. kopy z rohov budú vykonávať, až keď lopta opustí HP nad mantinelom.
Tresty hráčov:
V prípade, ak hráč obdrží ŽK je vylúčený na 2 minúty a družstvo hrá o jedného hráča menej a po dvoch minútach môže vylúčený hráč nastúpiť na stretnutie. Ak hráč obdrží ČK je vylúčený na 5 minút a zároveň do konca zápasu. Po piatich minútach hrá družstvo v plnom počte. Vylúčený hráč môže v ďalšom stretnutí nastúpiť.
B. TECHNICKÉ USTANOVENIA
Štart hráčov:
Hrá sa na riadne žiacke preukazy pre futbal.
Systém súťaže:
Rozdelenie družstiev do 4 členných skupín (satelitov), kde sa hrá turnajovým spôsobom 4 turnaje v jesennej časti a 4 turnaje + 1 v jarnej časti.
Prví 2 z obidvoch skupín hrajú o „MAJSTRA OBLASTI“ 1 turnajom podľa vzájomnej dohody. V prípade, že sa kluby nedohodnú miesto stretnutia vyžrebuje ŠTK. Družstvá umiestnené na 3. a 4. miestach odohrajú jeden turnaj o umiestnenie (5. – 8. miesto).
Hospodárske náležitosti:
Každý účastník štartuje na vlastné náklady.
Zdravotnícke zabezpečenie:
Zabezpečuje usporiadajúci domáci oddiel.
Rozhodcovia:
Delegovaný je jeden rozhodca komisiou rozhodcov ObFZ.
Odmena pre rozhodcu:
25 € za turnaj.
Zápis o stretnutí:
Z každého stretnutia sa vyhotoví 1 x ručne vypísaný zápis o stretnutí, ktorý vypíšu vedúci družstiev. R stretnutia doručí zápisy na ŠTK ObFZ.
Námietky:
V zmysle Súťažného poriadku pre futbal.
Disciplinárne opatrenia:
Ak družstvo nepricestuje na turnaj bude mu udelená finančná pokuta vo výške 20 €. V prípade, že tak urobí 2 x bude vyradené zo súťaže.