Oblastný futbalový zväz
Prešov
ROZPIS
futbalových súťaží riadených
obFZ Prešov
pre súťažný ročník 2024 - 2025
OBLASTNÝ FUTBALOVÝ ZVÄZ PREŠOV
Určené: a) futbalovým klubom v okresoch Prešov a Sabinov
b) členom Konferencie, Výkonného výboru a
odborných komisií ObFZ
c) rozhodcom a delegátom ObFZ
VÝKONNÝ VÝBOR OBLASTNÉHO FUTBALOVÉHO ZVÄZU:
1. Predseda:
Jiří BALLARIN Ing., 082 12 Trnkov 44, jiri.ballarin@gmail.com 0911 696 702
2. Podpredseda:
Pavol ŠUHAJ, 082 71 Lipany, Nám.sv.Martina 10, suhajpavol@gmail.com 0905 474 160
3. Členovia:
Rudolf HUDÁK Mgr., 080 01 Haniska, Vŕbová 18, sasiky2019@gmail.com 0907 928 091
Jozef PRIBULA, 082 56 Červenica pri SB, jozef.pribula1@gmail.com 0905 459 352
Vladimír ZUSKO, 080 01 Župčany 218, vladozusko8@gmail.com 0905 751 068
Pri Oblastnom futbalovom zväze pracujú tieto komisie:
1. Športovo - technická komisia
predseda: Ján LACKO, 080 01 Prešov, Prostejovská 87 0907 622 234
2. Disciplinárna komisia
predseda: Marek BAKOŇ, 083 01 Drienica 52 0905 765 073
3. Komisia rozhodcov
predseda: Michal ČIERNIK Mgr., 080 01 Prešov, Šoltésovej 3 0907 507 964
4. Trénersko - metodická komisia a Komisia mládeže
predseda: Jozef KREŠÁK Doc., 040 23 Košice, Zombova 5 0907 495 527
5. Revízna komisia
predseda: Ján ONOFREJ ml. JUDr, 082 12 Trnkov 29 0904 046 056
6. Ekonomicko - marketingová komisia
predseda: Adrián TABIŠ Ing., 080 01 Prešov, Vl.Clementisa 3 0905 870 295
7. Odvolacia komisia pri VV
predseda: Jozef KRENICKÝ JUDr., 080 01 Prešov, Plzenská 31 0908 622 758
8. Mediálna komisia
predseda: Ján FENČÁK Ing., 080 06 Ľubotice 0905 617 681
9. Matričná komisia: Martin KLOVANIČ Ing. – matrikár ObFZ 0908 654 834
KONFERENCIA OBLASTNÉHO FUTBALOVÉHO ZVÄZU
Za okres Prešov:
1. František BAČA ,082 12 Nemcovce 83, frantisek_baca@centrum.sk M:0903 625 665
2. Miloš BARAN, 082 53 Záborské 124, milosbaran318@gmail.com M:0915 046 862
3. Lukáš BIDOVSKÝ, 08001PO, Ďumbierska 10, lukas.bidovsky@gmail.com M:0918 578 294
4. Rudolf HUDÁK, 080 01 PO, V.Clementisa 6, sekotex10@gmail.com M:0905 438 444
5. Pavol KALINA, 082 33 Chmin.N.Ves 91, pavol.kalina1962@gmail.com M:0910 399 168
6. Martin KELLO PhD., 080 11 KE, Trieda SNP 57A, kellomartin@yahoo.com M:0902 682 673
7. Miroslav MIŠČÁK, 082 32 Svinia, Hlavná 85/8, stavba.dms@gmail.comM:0905 860 437
8. Ján ONOFREJ st., 082 12 Trnkov 29, jerfonosro@gmail.com M:0903 740 525
9. Anton REPKA, 080 01 Prešov, Pavla Horova 16, antonrepka@gmail.com M:0905 902 293
10. František SABOL, 082 21 V.Šariš, Gardom 33, f.sabol@centrum.sk M:0905 544 391
11. Jozef SMOLKO, 082 33 Chmiňany 63, jozef.smolko@gmail.com M:0915 902 827
12. Ján STRAKA, 082 38 Víťaz 487, straky487@gmail.com M:0905 260 446
13. Igor ŠTEC, 082 16 Záhradné, Družstevná 33/20, igor.stec@centrum.sk M:0905 730 580
Za okres Sabinov:
14. Pavol HANUŠOVSKÝ Ing., 082 73 Poloma 120, hanusovsky60pavol@gmail.com M:0907 994 963
15. František RIMSKÝ Ing., 082 56 Jakubova Voľa 6, fory1558@gmail.com M:0910 389 924
16. Stanislav VAŇO, 083 01 SB, g.Svobodu 22, stanislav.vano62@gmail.com M:0907 290 005
17. Ján SLANINKA Ing., 082 61 Uzovský Šalgov 8, jan.slaninka@modasro.sk M:0918 546 724
18. Štefan ŠIPKA, 082 71 Dubovica 283, stefansipka@centrum.sk M:0905 390 361
19. Peter TOMČUFČÍK Bc, 082 74 Brezovička 12, peter.tomcufcik@gmail.com M:0907 126 622
20. Peter VANDŽURA Ing., 08271 Kamenica 155, peter.vandzura@gmail.com M:0907 951 849
SEKRETÁR ObFZ: Martin Klovanič Ing.
Poštu adresovať: Oblastný futbalový zväz
Jarková 41
080 01 Prešov
IČO: 31993427
Mobil: 0908 654 834
e – mail: futbal@obfz-presov.sk, obfzpo@futbalsfz.sk
web. stránka: www.obfz-presov.sk
Číslo účtu:
SK52 0200 0000 0000 5023 6572 - bežný účet ObFZ
SK67 0900 0000 0050 2961 0884 - účet SFZ - na úhradu zberných faktúr
z ISSF systému
A. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1. Riadenie súťaží
Súťaže riadi ObFZ Prešov prostredníctvom svojich odborných komisií.
a) Kategória dospelých: VII. 3b liga - 14 družstiev
VIII. liga - 12 družstiev
IX. liga - 9 družstiev
b) Kategória dorastu: V. liga - 12 družstiev
VI. liga - 6 družstá
c) Kategória žiakov: IV. liga žiaci - 8 družstiev
V. liga žiaci - 8 družstiev
VI. liga žiaci - 12 družstiev
d) Kategória ml. žiakov: U13 - 32 družstiev
e) Kategória prípravky: U11 - 41 družstiev
U9 - 19 družstiev
U8 - 8 družstiev
2. Účastníci súťaží
Sú uvedení v tomto rozpise.
3. Vyžrebovanie súťaží
Vyžrebovanie je uvedené v prílohe tohto rozpisu a je jeho neoddeliteľnou súčasťou.
4. Termíny, hracie dni a hracie časy
Hracím dňom v kategórií dospelých je nedeľa. V kategórií dorastu a žiakov je hracím dňom sobota. Výnimky z hracích dní a časov sa udeľujú v zmysle platných futbalových noriem. Výnimky z ÚHČ sú uvedené pri rozlosovaní jednotlivých súťaží. ŠTK si vyhradzuje právo v odôvodnených prípadoch stanoviť aj iné termíny, alebo hracie časy (10.30 hod. u dospelých). Výnimka z času 10.30 hod. na iný ÚHČ je možná, ale nesmie byť medzi riadnym ÚHČ a žiadaným časom menší časový rozdiel ako sú 3 hodiny. Zároveň si ŠTK vyhradzuje právo v stretnutiach o postup alebo zostup v odôvodnených prípadoch zrušiť čakaciu dobu a určiť ÚHČ stretnutia. V posledných 2 kolách sa rušia všetky výnimky z ÚHČ v stretnutiach dospelých, kde ide o postup a zostup. V prípade vzniku mimoriadnej situácie bude to operatívne riešené.
Termínová LIstina
Oblastných futbalových súťaží pre súťažný ročník 2024/2025
JESENNÁ ČASŤ 2024 |
JARNÁ ČASŤ 2025 |
||||||
Kolo |
M:VII. |
M:VIII. |
M:IX. |
Kolo |
M:VII.
|
M:VIII. |
M:IX. |
1. |
4.8. |
18.8. |
25.8. |
14. |
3.11. |
12. 6.4. |
10. 13.4. |
2. |
11.8. |
25.8. |
1.9. |
15. |
10.11. |
13. 13.4. |
11. 20.4. |
3. |
18.8. |
1.9. |
8.9. |
16. |
6.4. |
14. 20.4. |
12. 27.4. |
4. |
25.8. |
8.9. |
15.9. |
17. |
13.4. |
15. 27.4. |
13. 4.5. |
5. |
1.9. |
15.9. |
22.9. |
18. |
20.4. |
16. 4.5. |
14. 11.5. |
6. |
8.9. |
22.9. |
29.9. |
19. |
27.4. |
17. 11.5. |
15. 18.5. |
7. |
15.9. |
29.9. |
6.10. |
20. |
4.5. |
18. 18.5. |
16. 25.5. |
8. |
22.9. |
6.10. |
13.10. |
21. |
11.5. |
19. 25.5. |
17. 1.6. |
9. |
29.9. |
13.10. |
20.10. |
22. |
18.5. |
20. 1.6. |
18. 8.6. |
10. |
6.10. |
20.10. |
|
23. |
25.5. |
21. 8.6. |
|
11. |
13.10. |
27.10. |
|
24. |
1.6. |
22. 15.6. |
|
12. |
20.10. |
|
|
25. |
8.6. |
|
|
13. |
27.10. |
|
|
26. |
15.6. |
|
|
5. Miesto stretnutia
a) Stretnutia sa hrajú na ihriskách FK schválených ŠTK ObFZ, ktoré sú vo vyžrebovaní uvedené na 1. mieste. Akékoľvek zmeny na hracej ploche a na ihrisku vôbec musia byť nahlásené ŠTK a tá musí ihrisko opätovne schváliť.
b) V súťažiach je možné odohrať stretnutia aj v obrátenom poradí, ak je to z ekonomického, alebo iného hľadiska výhodnejšie a oba zainteresované kluby sa na tom dohodli a ŠTK dala súhlas na zmenu.
c) Majstrovské stretnutia dospelých, dorastu a žiakov sa hrajú na trávnatých plochách a plochách s umelým povrchom. ŠTK povoľuje odohratie majstrovských stretnutí všetkých kategórií v jesennej časti od 1. 11. a v jarnej časti do 15. 4. na vedľajších ihriskách (trávnaté, s umelým povrchom), pokiaľ boli schválené ŠTK. V týchto termínoch o hracej ploche je oprávnený rozhodnúť aj usporiadajúci oddiel. Konečné rozhodnutie je na rozhodcovi stretnutia. Ak vplyvom poveternostných podmienok v priebehu celého súťažného ročníka, t. j. mimo uvedených termínov, je hlavná hracia plocha rozmoknutá a odohratie na nej by mohlo spôsobiť škody, stretnutie možno odohrať aj na pomocnom ihrisku, pokiaľ je schválené ŠTK. Aj v tomto prípade s konečnou platnosťou rozhodne rozhodca stretnutia.
d) Ak vplyvom poveternostných podmienok je hlavné ihrisko rozmoknuté a odohratie predzápasu mládeže by na ňom spôsobilo vážne škody, môže sa takéto stretnutie odohrať automaticky na schválenom pomocnom ihrisku. Konečné rozhodnutie je na R stretnutia.
e) Pre oblastné súťaže platia tieto minimálne normy vybavenia ihriska:
-hlavná hracia plocha so súvislým trávnatým povrchom a rozmermi podľa PF
-súvislé ohradenie HP, bariéra zo strany od divákov musí byť min. 2 m od postrannej a bránkovej čiary, v prípade, že sa diváci za niektorou z uvedených čiar nenachádzajú, trúbková bariéra nie je povinná
-vchod na HP pre hráčov a rozhodcov zabezpečený pevnou trubkovou alebo prenosnou zábranou
-zastrešené hráčske lavičky s pevným zabudovaním lavice pre náhradníkov, jeden meter na každú stranu od striedačky musí byť vyznačená technická zóna, ktorá musí byť vzdálená min. 1 m od postrannej čiary HP
-ručné tabuľky na striedanie, nosidlá, lekárnička, počítač, prípojka na internet, náhradné zápisy o stretnutí, píšťalku, žltú a červenú kartu a zástavky.
-samostatné šatne pre hráčov D a H družstva s vybavením zodpovedajúcim hygienickým normám, sprchy s teplou a studenou vodou
-šatňa pre R a DZ primeranej veľkosti s príslušným vybavením (miesto na uloženie osobných vecí, stoličky, stôl), umožniť R osprchovať sa
-sociálne zariadenie WC musí byť v areáli štadióna
f) V každom družstve vo všetkých kategóriách musí mať tréner minimálne trénersku licenciu GRASSROOTS C. Trénerová neprítomnosť na stretnutí môže byť ospravedlnená maximálne v 50% počas príslušnej časti súťaže. V opačnom prípade, bude FK udelená finančná pokuta: dospelí 100, - € ; mládež 80,- € za príslušnú časť súťažného ročníka (jeseň – jar).
Zakazuje sa pôsobenie trénera v dvoch rôznych FK v kategórii dospelých v rovnakom časovom období.
g) Usporiadajúci klub vo všetkých súťažiach je povinný umožniť každému klubu vykonanie video záznamu z celého stretnutia. Porušenie tohoto ustanovenia bude riešené DK ObFZ.
h) Domáce FK v súťažiach VII., VIII. a IX. lige dospelých sú povinné zabezpečiť natáčanie videozáznamu zo stretnutí pre posúdenie výkonu rozhodcu v prípade námietok voči jeho výkonu resp. k posúdeniu pre potreby komisii. Videozáznam musí byť vyhotovený zo statívu umiestneného na podstavci vysokého minimálne 1,5 m nad úrovňou hracej plochy na úrovni stredovej čiari. Pohon kamery musí byť zabezpečený náhradným zdrojom. Pre potreby komisií musí byť záznam zo stretnutia predložený neprerušovaný a neupravovaný od začiatku stretnutia až po odchod aktérov po ukončení stretnutia z HP do kabín.
Námietky so žiadosťou o vzhliadnutie videozáznamu je potrebné zaslať do 48 hod. od ukončenia stretnutia. Usporiadateľský klub je povinný na žiadosť DZ zabezpečiť mu vzhliadnutie videozáznamu po stretnutí. Pre účely odborných komisií budú videozáznamy zverejnené na futbalnete, odkiaľ si konkrétne situácie stiahnu.
j) Námietky pre vzhliadnutie videozáznamu aj na výkon R musia obsahovať:
- označenie stretnutia, ktoré je predmetom sťažnosti
- popis konkrétnych udalostí (rozhodnutí R), voči ktorým podáva klub sťažnosť s vyznačením času (minutáže)
Poplatok vo výške 15 € bude klubu započítaný do mesačnej zbernej faktúry. V prípade vyhoveniu všetkých námietok sa tento vklad klubu vráti. Kapitán družstva, u mládeže aj vedúci družstva, má právo po ukončení stretnutia v stanovenej lehote do 48 hod. podať námietky cez systém ISSF v zmysle SP. Môže vzniesť námietky proti:
- výsledku stretnutia
- priebehu stretnutia / nie však voči výkonu rozhodcu /
- náležitostiam hracej plochy
- štartu niektorého súperovho hráča
- výstroju hráčov súperovho družstva
- striedaniu náhradníkov
- popisu priestupkov napomínaných alebo vylúčených hráčov
Všetky podania je potrebné zrealizovať cez ISSF systém na príslušné odborné komisie.
6. Sadzobník pokút za videozáznam
Pokuta za nenatáčanie, nedodanie-nezavesenie videozáznamu, resp. doručenie –
zavesenie neúplného, zostrihaného videozáznamu je rozdelená do nasledovných
skupín:
a) Nezavesenie videozáznamu na futbalnet do 48 hodín: 30 €
b) Nezavesenie videozáznamu na futbalnet do 7 dní: 150 €
c) dodanie-zavesenie upravovaného, resp. zostrihaného videozáznamu v prípade šetrenia
niektorou z komisií ObFZ(ŚTK,DK,KR), resp. na základe oficiálnej námietky a daný moment
nie je na videozázname: 200 €
d) dodanie-zavesenie videozáznamu, avšak moment, ktorý je predmetom šetrenia, je mimo
záberu kamery (ktorá nesnímala ťažisko hry): 50 €
e) doručenie - zavesenie neúplného videozáznamu, z dôvodu vybitia batérií, avšak táto
skutočnosť musí byť oznámená R a AR, resp. DZ (ak je prítomný) ihneď pri zistení a uvedená
v zápise o stretnutí a daný nedotočený moment bude predmetom šetrenia komisiou: 100 €
f) doručenie - zavesenie neúplného videozáznamu, z dôvodu vybitia batérií, avšak táto
skutočnosť musí byť oznámená R a AR, resp. DZ (ak je prítomný) ihneď pri zistení a uvedená
v zápise o stretnutí a daný nedotočený moment nebude predmetom šetrenia komisiou: 50 €
g) dodanie - zavesenie neúplného videozáznamu, avšak daný nedotočený moment nie je
predmetom šetrenia komisiou: 50 €
h) dodanie - zavesenie neúplného videozáznamu, avšak daný nedotočený moment nie je
predmetom šetrenia komisiou (nedotočený záznam oznámený podaním na komisiu ŠTK):30€
i) Nekvalitný videozáznam – (viacero herných situácií je mimo záberu kamery): 30 €
DK si vyhradzuje právo rozhodnutia o posudzovaní natáčaných situácií.
7. Hospodárske náležitosti
a) FK štartujú v súťažných a pohárových stretnutiach na vlastné náklady.
b) Do začiatku súťaže každý FK je povinný uhradiť štartovný poplatok za mužstvo
dospelých: VII. 3b liga - 105, - €
VIII. liga - 85, - €
IX. liga - 65, - €
Príjem zo štartovného bude použitý na riadiacu činnosť ObFZ.
Za mládežnícke družstvá sa štartovný poplatok neplatí.
c) Pokuty, poplatky, ktoré udelí riadiaci zväz (jeho komisia), budú FK započítané do mesačnej zbernej faktúry – neplatia sa vopred. Komisie prerokujú na svojom zasadnutí všetky previnenia bez úhrady poplatkov vopred.
d) Kluby sú povinné uhrádzať poplatky a pokuty (zverejnené v ÚS) na základe mesačnej zbernej faktúry (v ISSF - typ všeobecná faktúra). Táto faktúra je generovaná vždy začiatkom každého mesiaca. Obsahuje všetky pokuty a poplatky za predchádzajúci mesiac. Faktúry sa klasickou poštou nezasielajú, každý klub si ju stiahne v elektronickej podobe z ISSF. Splatnosť týchto faktúr je obvykle 10 dní od vygenerovania, t.j. finančné prostriedky musia byť 10 dní od vygenerovania pripísané na účet.
Úhrady platieb na účet SFZ je platiteľ povinný realizovať výhradne bankovým prevodom (v žiadnom prípade nie šekom!) na bankový účet SFZ číslo účtu 5029610884/0900 variabilný symbol úhrady je číslo faktúry. V prípade, ak klub riadne a včas neuhradí mesačnú zbernú faktúru (minimálne pred stretnutím, doklad doručí na zväz), považuje sa to za nedodržanie súťažných kritérií. Automatickým športovo-technickým dôsledkom toho, že klub riadne a včas neuhradí mesačnú zbernú faktúru, je zastavenie súťažnej činnosti, ktoré sa vzťahuje len na „A“ družstvo dospelých dotknutého klubu (ak klub nemá „A“ družstvo, vzťahuje sa zastavenie činnosti na najvyššie zaradenú kategóriu v súťažiach) a zastavenie matričnej činnosti klubu, s účinkom odo dňa nasledujúceho po poslednom dni splatnosti až do riadneho uhradenia celej dĺžnej čiastky. Za uhradenie poplatkov riadne a včas, sa považuje ich uhradenie v lehote splatnosti v celej fakturovanej výške, so správnym uvedením variabilného symbolu úhrady. Dotknuté kluby a riadiaci orgán príslušnej súťaže sú informované o výške neuhradených poplatkov, lehote splatnosti, dôsledkoch neuhradenia poplatkov, ako aj o zaplatení poplatkov prostredníctvom oznamov zasielaných zo systému ISSF, v ktorom sa pre potreby SFZ a jeho členov vytvára automaticky zoznam klubov, ktoré neuhradili riadne a včas mesačné zberné faktúry. Prípadné reklamácie platieb vybavuje ekonomický úsek SFZ, ktorý o svojich zisteniach informuje riadiaci orgán súťaže. V prípade, ak reklamácia bola uznaná, účinok športovo-technických dôsledkov sa na základe rozhodnutia ekonomického úseku SFZ ruší. Družstvu, ktorému bola zastavená súťažná činnosť vo všetkých jeho činnostiach z dôvodu neuhradenia mesačnej zbernej faktúry odohrá nasledujúce stretnutie, ale po skončení súťažného ročníka sa mu odrátajú 3 body (čl. 83 SP). Ak FK nevyrovná svoje pozdlžnosti ani po tomto stretnutí, bude mu pozastavená činnosť a ďalšie stretnutia sa do úhrady neodohrajú.
e) Usporiadajúci klub je povinný hosťujúcemu FK vydať 22 voľných vstupeniek pre dospelých a 20 voľných vstupeniek pre družstvo mládeže.
f) Futbalovému klubu, ktorého družstvo nenastúpi na majstrovské stretnutie, riadiaci orgán súťaže kontumuje stretnutie podľa SP a zároveň disciplinárna komisia uloží disciplinárnu sankciu finančnú pokutu podľa DP, vo výške: dospelí VII. liga – 180.- €, VIII. liga – 150.- €, IX. liga – 120.- €, dorast a žiaci – 90.- €, U13,U11,U9, U8 – 70,- €. Klubu, ktorého družstvo nezapríčinilo neodohraté stretnutie, budú uhradené vynaložené náklady, ktoré mal s účasťou na stretnutí alebo s jeho organizáciou vo výške 40,- €, okrem U13, U11, U9. Po treťom nenastúpení na stretnutie resp. po troch kontumáciách je družstvo vylúčené zo súťaže podľa SP. Pri U13, U11, U9 a U8 družstvo, ktoré 2 x nepricestuje na turnaj bude vylúčené zo súťaže.
V prípade nenastúpenia na stretnutie v posledných troch kolách je pokuta dvojnásobná.
g) Pre súťažný ročník 2024/2025 boli schválené tieto náhrady pre R a DZ:
|
DOSPElÍ
|
DORAST
|
ŽIACI |
|||||||
VII. liga
|
VIII. liga |
IX. liga |
||||||||
|
odmena |
ostatné |
odmena |
ostatné |
odmena |
ostatné |
odmena |
ostatné |
odmena |
ostatné |
R |
10 |
38 |
10 |
34 |
10 |
31 |
10 |
17 |
8 |
17 |
AR |
10 |
29 |
10 |
26 |
10 |
23 |
9 |
17 |
6 |
17 |
DZ |
10 |
29 |
10 |
26 |
10 |
23 |
|
|
|
|
Odmeňovanie pozostáva z hrubej odmeny a z ostatných nákladov (cestovné paušálne náklady, ošatné, stravné, ….). R a DZ prináležia za soboty, nedele a sviatok príplatky v zmysle príslušných zákonov, ktoré nie sú uvedené v tabuľke. V prípade, že sa stretnutie neuskutoční z viny niektorého z družstiev, budú paušálne cestovné náhrady vo výške 10 € v kategórii muži R, AR a DZ, dorast R, žiaci R. V prípade dorastu a žiakov AR 5 €, DZ 5 €. Odmena pre R a DZ môže byť po skončení súťažného ročníka prehodnotená. Odmeny R v turnajoch ObFZ mimo sezónu, ako aj súťažné podmienky, budú zverejnené pred začiatkom turnaja v ÚS.
h) Ak sa družstvo odhlási zo súťaže v posledných troch kolách, dosiahnuté výsledky ostávajú v platnosti a zostávajúce stretnutia sa budú kontumovať.
Ak bude družstvu kontumované stretnutie z dôvodu poklesu hráčov (v prípade ak na stretnutie nastúpili s menším počtom hráčov ako v rozpise súťaže), zaplatí družstvo, ktoré sa previnilo finančnú pokutu: dospelí VII. liga – 80,- €, VIII. liga – 60,- €, IX. liga – 50,- €, dorast a žiaci – 40,- €, U13, U11, U9 – 30,- €. V obidvoch prípadoch si ŠTK vyhradzuje právo posudzovať jednotlivé prípady individuálne, na základe skutočností, uvedených v zápise o stretnutí a rozhodnúť podľa týchto skutočností.
i) ISSF
1. Za daňový doklad sa považuje aj elektronická faktúra, ktorú SFZ zašle na e-mailovú adresu klubu, uvedenú v ISSF. Kluby sú povinné uhradzať poplatky a pokuty (zverejnené v ÚS a ISSF) až na základe vystavenej mesačnej zbernej faktúry v ISSF (typ Všeobecná faktúra).
2. SFZ si vyhradzuje právo počas súťažného ročníka generovať prostredníctvom ISSF aj iné typy faktúr, o ktorých je povinný informovať FK v dostatočnom predstihu.
3. FK je povinný informovať Legislatívno-právne oddelenie a Ekonomický úsek SFZ o každom upovedomení o začatí exekúcie.
4. FK v plnej miere zodpovedajú za všetky údaje o FK a fakturačné údaje uvedené FK v ISSF a sú povinné bezodkladne informovať matriku ObFZ o každej zmene.
8. Poplatky uvedené vo futbalových normách:
8.1 Námietky čl. 85 a 86 SP: dospelí 10 €
mládež 10 €
8.2 Odvolania čl. 87 SP – ŠTK: dospelí 50 €
mládež 30 €
8.3 Disciplinárne poplatky: prerokovací poplatok (jednotlivec, kolektív)
dospelí 10 €
dorast 5 €
žiaci 5 €
8.4 Odvolacie poplatky: odvolanie voči rozhodnutiam odborných komisií (prvostupňové)
dospelí 50 €
mládež 30 €
8.5 Registračný poriadok: Sadzobník poplatkov je uvedený v RaPP v prílohe č.2 a je nahrávaný matrikárom priamo v systéme ISSF.
8.6 Prestupový poriadok futbalu: Poplatok žiadateľa za prestup v elektronickej forme
dospelí 10 €
mládež 7 €
8.7. Matričná činnosť v dňoch pracovného pokoja
základná cena + 100 %
8.8 Prestupový poriadok – odvolanie: dospelí 50 €
dorast, žiaci 30 €
8.9 Komora pre riešenie sporov
- poplatok za konanie o návrhu: 3 % z hodnoty predmetu sporu, najmenej 50 €, najviac 2000 €
- ak nemožno predmet konania oceniť peniazmi 50 €
8.10 Prejednávací poplatok ( ak sa žiadosť neschválila resp. žiadosť nespĺňa
náležitosti) – dospelí 10 €
– mládež 5 €
8.11 Poplatok za sťažnosť na výkon delegovaných osob: 15 €
8.12 Poplatok za vyhotovenie odôvodnenia rozhodnutia: dospelí 20 €
mládež 15 €
Všetky uvedené poplatky s výnimkou za vystavenie RP, sú hradené FK formou mesačnej zbernej faktúry vystavenej SFZ.
9. Podania na komisie (ŠTK, DK, KR) - všetky, žiadosti, námietky, podnety, podania, vyjadrenia, zmeny termínov budú akceptované len cez ISSF - elektronická podateľňa (podanie k zápasu resp. na komisiu).
10. Žiadosť o podmienečné upustenie od výkonu zvyšku disciplinárného opatrenia: všetky žiadosti je potrebné podávať cez elektronickú podateľňu v ISSF ,, zaevidovanie podania na komisiu DK ,, do zasadnutia komisie. V týchto žiadostiach je potrebné uvádzať všetky náležitosti: FK, meno a priezvisko hráča, registračné číslo, kolo v ktorom bol hráč vylúčený, stretnutie, výšku trestu, číslo uznesenia . Ak bude žiadosť nekompletná, bude komisiou DK prerokovaná za poplatok a zamietnutá.
B. TECHNICKÉ USTANOVENIA
11. Predpis
a) Hrá sa podľa platných pravidiel futbalu, súťažného poriadku a tohto Rozpisu, ktorého výklad prináleží VV ObFZ.
b) Všetky pokyny v úradných správach vydávaných počas súťažného obdobia sú pre FK záväzné.
c) Vo všetkých vekových kategóriách futbalových súťaží sa výsledky hodnotia následovne:
výhra - 3 body
remíza - 1 bod
prehra - 0 bodov
12. Štart hráčov
a) V kategórií dospelých štartujú hráči, ktorí tvoria túto kategóriu a ďalej hráči kategórie dorastu, ktorí spĺňajú podmienky štartu podľa SP. V kategórií dorastu U19 štartujú hráči narodení po 1.1.2006 a mladší. V kategórií mladšieho dorastu U17 štartujú hráči narodení po 1.1.2008 a mladší. V kategórií žiakov U15 štartujú hráči narodení po 1.1.2010 a mladší. V kategórií mladších žiakov U13 štartujú hráči narodení po 1.1.2012. V kategórii prípravky U11 štartujú hráči narodení po 1.1.2014. V kategórii prípravky U9 štartujú hráči narodení po 1.1.2016. V kategórii prípravky U8 štartujú hráči narodení po 1.1.2017.
b) V kategórii dorastu môžu v majstrovskom stretnutí štartovať aj hráči, ktorí spadajú do kategórie žiakov a to hráči, ktorí dovŕšili 14 rokov. KM ŠTK povoľuje v jednom stretnutí štart maximálne 5 - tim takýmto hráčom na platné RP. Ak takéhoto hráča klub nemôže nahodiť do zápisu, R si ho overí v ISSF a jeho štart uvedie v zápise - v poznámke. Platí ustanovenie podľa SP t.j. celú zodpovednosť za štart hráčov nesie klub, tréner a vedúci družstva. V prípade ostaršenia hráča (dorastenec) je FK povinný predložiť R stretnutia originál potvrdenia o ostaršení od telovýchovného lekára (nie kópiu). V prípade, že tak nevykoná, R nepovolí jeho štart za družstvo dospelých. Ostaršený hráč môže mať potvrdenie aj pri svojom mene v zápise o stretnutí (skratka O).
V súťažiach mládeže, kde sa hraje v počte 7 + 1 je pri U17 MD povolený štart dievčat narodených po 1.1.2007 a pri U15 VI.liga narodených po 1.1.2009. V týchto súťažiach sa nepostupuje ani nezostupuje. V súťaži VI.liga dorast (U17) je povolený štart maximálne jedného hráča v stretnutí narodeného po 1.1.2007.
c) Na majstrovské stretnutie nastupujú hráči v základnej zostave v dresoch s dobre viditeľnými číslami. Brankár má farbu dresu odlišnú od farby dresov ostatných hráčov a úborov rozhodcov. Právo voľby farby dresov má hosťujúci klub. Domáci klub sa musí prispôsobiť. Ak má niektoré družstvo rovnakú farbu dresov ako má R, je domáci FK povinný dať R náhradný dres inej farby prípadne čistú rozlišovačku.
Zmenu v základnej zostave je povinný FK hlásiť rozhodcovi pred stretnutím.
d) Striedanie hráčov sa musí vykonávať pomocou dobre viditeľných tabúľ, ktoré je povinný poskytnúť pre obe družstvá usporiadajúci klub.
e) Striedanie hráčov v súťažiach dospelých, dorastu a žiakov max po 5.
Upozorňuje FK na zmenu systému striedania hráčov. Aj naďalej platí možnosť striedania hráčov po 5, avšak pre týchto 4, resp. 5 striedaní bude družstvo mať možnosť využiť len tri prerušenia hry za týchto podmienok:
- maximálne 5 striedajúcich hráčov je povolených za družstvo dospelých alebo dorastu v akomkoľvek časovom priebehu
-družstvo dospelých a dorastu môže využiť maximálne 3 prerušenia hry v zápase pre účely striedania
- družstvo žiakov môže využiť až 5 prerušení hry v zápase pre účely striedania
- striedanie počas polčasovej prestávky, v prestávke pred predlžením hracím časom
a v polčasovej prestávke predlženého hracieho času sa nezarátava do počtu prerušení hry
- hráč, ktorý bol vystriedaný sa nesmie zvonu vrátiť späť do zápasu v súťažiach dospelých a dorastu
- v žiackych súťažiach sa vystriedaný hráč v rámci tých piatich striedaní bude môcť vrátiť do hry iba 1 krát
- porušenie týchto ustanovení o striedaní ma za následok disciplinárne sankcie
f) Družstvo v zápise o stretnutí uvedie mená 11 hráčov a max. 9 náhradníkov. Mená náhradníkov musia byť rozhodcovi oznámené pred začiatkom stretnutia. Náhradník, ktorý nie je pred stretnutím uvedený v zápise o stretnutí, sa nemôže zúčastniť na hre.
g) Hráč môže v jednom hracom dni nastúpiť len v jednom súťažnom (majstrovskom, pohárovom) stretnutí v zmysle SP. Nerešpektovanie SP bude mať za následok kontumáciu v poradí druhého stretnutia.
h) súťaž (7+1) dorastencov VI.liga, žiakov VI.liga a U13:
Náčrt ihriska:
- hrá sa na skrátenom ihrisku, čiary pokutového územia sa vyznačia podľa náčrtu (nepovoľuje sa vyznačenie s plastovými klobúčikmi), počet hráčov je 8(7+1), minimálny počet hráčov je 6(5+1), rozmer bránok je minimálne 5x2 m (musia byť vybavené sieťami), zabezpečené proti prevráteniu (zapichovacie háčiky, resp. plastové vrecia s pieskom), značka pokutového kopu sa vyznačí vo vzdialenosti 8 m od bránkovej čiary, pravidlo o postavení mimo hry platí ako na veľkom ihrisku (okrem súťaže U13), všetky ostatné pravidlá futbalu (vhadzovanie, malá domov, napomínanie, vylúčenie) platia ako na veľkom ihrisku. Strieda sa hokejovým spôsobom.
13. Podmienky štartu
a) Podmienkou účasti mužstva dospelých v oblastných súťažiach je, aby FK mal minimálne 1 družstvo mládeže zaradené v súťažiach.
Minimálne podmienky pre kluby pôsobiace v súťažiach riadených ObFZ Prešov:
-7. liga dospelí musí mať v súťaži mládeže – min. jedno družstvo s jedenástimi hráčmi alebo dve družstvá z toho min. jedno družstvo 7+1 (U19, U15 alebo U13) + min. jedno družstvo U13 a nižšie,
-8.liga dospelí musí mať v súťaží mládeže – min. jedno družstvo s jedenástimi hráčmi alebo min. dve rôzne družstvá mládeže,
-9. liga dospelí musí mať v súťaží mládeže – min. jedno družstvo mládeže (nový FK, ktorý sa prihlási do súťaže dostane výnimku na mládež na 1 rok, ale postúpiť do vyššej súťaže v tomto prípade nemôže).
FK (9.liga), ktorý z vážnych dôvodov nemôže mať mládež (neplatí pre nováčika) uhradí poplatok 400,- € pred začiatkom súťaže, ale postúpiť do vyššej šúťaže nebude môcť.
V súťažiach mládeže je povolený štart družstiev, ktoré tvoria „spoločné družstvo“ dvoch klubov. V prípade, ak sa jedná o družstvo, ktoré ovplyvňuje minimálne podmienky pre kluby pôsobiace v súťažiach riadených ObFZ Prešov je v súťažiach 10+1 minimálny počet hráčov na súpiske 5 z jedného družstva a v súťažiach 7+1 je minimálny počet hráčov na súpiske 4 z jedného družstva. V prípade, ak sa nejedná o družstvo, ktoré ovplyvňuje minimálne podmienky pre kluby pôsobiace v súťažiach riadených ObFZ Prešov nie sú limitované minimálne počty hráčov z jedného družstva na súpiske. Spoločné družstvo mládeže sa nemôže vytvoriť pri prípravkách. Za spoločné družstvo zodpovedá klub, ktorý je písaný na prvom mieste a tomu aj prislúcha.
b) Všetci hráči nastupujúci na stretnutie musia mať platný RP v systéme ISSF.
c) Pri majstrovských stretnutiach vo všetkých kategóriach je povinnosťou domáceho FK zabezpečiť zdravotnícku službu v zmysle SP. Nedodržanie tohto ustanovenia má za následok disciplinárne opatrenia. Na každé stretnutie je domáci FK povinný pripraviť minimálne 3 lopty.
d) Súčasťou výstroja musia byť u každého hráča chrániče holenných kostí. Hráč, ktorý túto povinosť nebude rešpektovať, nebude pripustený do hry. Rozhodcovia sú povinní dodržiavanie tohto ustanovenia kontrolovať.
e) ŠTK povoľuje v jednom stretnutí štartovať najviac 4 zahraničným hráčom za jedno mužstvo. V kategóriách mládeže sa povoľuje štart za jedno družstvo max 5 hráčom na tzv. striedavý štart.
f) FK sú povinné viesť si vlastnú evidenciu ŽK podľa zápisu o stretnutí družstva (počet ŽK je uvedený aj v systéme ISSF- Reporty). Po udelení 5, resp. 9, resp. 12 ŽK, FK už na najbližšie zasadnutie poplatok neuhrádza. Poplatok bude zarátaný do najbližšej zbernej faktúry.
Štart hráča v čase zastavenia činnosti má herné dôsledky pre družstvo.
Ak hráč obdrží v jednom stretnutí dve napomenutia žltou kartou, následná červená karta ruší napomenutia žltými kartami. Udelené žlté karty sa do evidencie nezarátavajú.
Napomenutie hráčov sa eviduje a trestá v jednom družstve a v jednom súťažnom ročníku. Pri prestupe hráča v priebehu súťažného ročníka do iného klubu toho istého stupňa súťaže sa dovtedy obdržaný počet ŽK prenáša.
V žiackych kategóriách sa ŽK neevidujú.
g) Pri vylúčení hráča resp. po príkaze DZ na odobratie RP rozhodca hráčovi neodoberie RP, len uvedie v zápise okolnosti priestupku hráča. Hráč má automaticky zastavenú činnosť. Disciplinárna komisia bude prípad prerokúvať na základe zápisu rozhodcu a správy delegáta o stretnutí. Výsledok svojho rozhodnutia oznámi DK futbalovému klubu v úradnej správe resp. písomnou formou. Poplatok bude zarátaný do najbližšej zbernej faktúry.
h) Pri inzutácií R resp. AR túto skutočnosť R oznámi kapitánom družstiev, pričom R, AR a DZ to podrobne uvedú vo svojich správach a sú povinní ich odoslať najneskôr do 24 hod. riadiacemu orgánu. Pri inzultácií rozhodcov sa na najbližšie zasadnutie DK o 16.30 hod. povinne dostavia bez osobitného pozvania: rozhodcovia, DZ, kapitáni a vedúci obidvoch mužstiev a ďalší hráči a funkcionári, ktorí mali prípadne podiel na inzultácií. Neúčasť na DK bude mať za následok disciplinárne pokračovanie.
i) Minimálne pokuty pri inzultácii: VII.liga 200.- €, VIII.liga 180.- €, IX. liga 150.- €, mládež 120.- €. Pri druhej inzultácii R resp. AR počas ročníka nasleduje vylúčenie družstva zo súťaže. Pri neprístojnostiach a násilí na delegovaných osobách (R, AR, DZ) zo strany usporiadajúceho klubu v priestore ohraničenom bariérami, ktoré v čase konania nebudú nainštalované počas príchodu a odchodu delegovaných osôb z hracej plochy, potrestá sa usporiadajúci FK dvojnásobnou pokutou podľa jednotlivej kategorie ako pri inzultácii delegovaných osôb.
Pri neprístojnostiach a násilí na delegovaných osobách (R, AR, DZ) zo strany hosťujúceho klubu v priestore ohraničenom bariérami, ktoré v čase konania nebudú nainštalované počas príchodu a odchodu delegovaných osôb z hracej plochy, potrestá sa usporiadajúci FK aj hosťujúci FK pokutou podľa jednotlivej kategórie ako pri inzultácii delegovaných osôb.
j) Za funkcionárov klubu sa považujú: predseda, tajomník, ISSF manažer, usporiadateľská služba, tréner, asisten trénera, vedúci družstva, zdravotník a manažér FK. Prípadné zmeny funkcionárov klubu je nutné nahlásiť písomne na ŠTK ObFZ najneskôr do 10 dní. Na lavičke náhradníkov sa smú zdržiavať len osoby uvedené v zápise o stretnutí, označené identifikačnými kartami a náhradníci uvedení v zápise o stretnutí.
k) Ak bol tréner, vedúci družstva, alebo iný funkcionár, ktorý sa môže zdržiavať počas zápasu na lavičke, vylúčený rozhodcom mimo tento priestor za bariéru, má okamžite zákaz výkonu funkcie počas zápasu až do prijatia záveru disciplinárnej komisie.
l) V prípade zaradenia družstva dospelých mimo súťažného ročníka ( ak má jedno z družstiev voľný termín v kole) je tento FK povinný uhradiť štartovný poplatok pre IX. ligu a ihrisko musí mať schválené ŠTK ObFZ.
m) Ak sa odhlási prihlásené družstvo zo súťaže po jej vyžrebovaní, resp. v jej priebehu nemôže byť v tom istom ročníku zaradené do iného stupňa majstrovských súťaží. V ďalšom súťažnom ročníku bude zaradené do najnižšej súťaži. V prípade, že sa družstvo odhlási zo súťaže v rozbehnutej jarnej časti, nebude v nasledujúcom súťažnom ročníku zaradené do súťaží. FK, ktoré odhlásia v rozbehnutej súťaži družstvo alebo bude vylúčené bude udelená finančná pokuta: dospelí 400.- €, dorast a žiaci 300. - €, U13 – U8 200.- €. Ak FK odhlási družstvo zo súťaží po vyžrebovaní, ale pred začiatkom súťaží bude finančná pokuta: dospelí 150. - €, dorast a žiaci 100. - €, U13 – U8 50.- €.
n) Pripomienky, upozornenia k priebehu súťaží je možné podať najneskôr do 15 dní po skončení príslušnej časti (jeseň, jar) súťažného ročníka, kedy sú výsledky konečné a nemenné.
o) R a DZ pri stretnutiach, ktorým hrozí predčasne ukončenie z dôvodu poklesu hráčov pod 7 (resp.5) musia vyčerpať všetky možnosti na pokračovanie stretnutia a všetky okolnosti okolo poklesu hráčov dôkladne rozpísať v zápise o stretnutí a v správe DZ. V prípade dokázania úmyselného predčasného ukončenia stretnutia t.j. machinácie (úmyselné marenia) narušujúce regulárnosť súťaže budú voči FK vyvodené disciplinárne tresty v zmysle disciplinárneho poriadku.
p) Ak družstvo nastúpi na stretnutie s nižším počtom hráčov ako 11, má právo doplniť počet hráčov na 11 kedykoľvek počas stretnutia, keď je lopta mimo hry. Meno nastupujúceho hráča sa zapíše do zápisu o stretnutí dodatočne v polčasovej prestávke prípadne až po stretnutí.
r) V prípade dokázania štartu hráča na cudzí RP bude FK potrestaný finančnou pokutou: dospelí 300. - €, mládež 200. - € za každé stretnutie v ktorom hráč nastúpil. Za pokus o štart hráča na cudzí RP bude FK udelená finančná disciplinárna sankcia: dospelí 200. - €, mládež 150. - €.
14. Konfrontácia hráčov
Konfrontácia sa vykonáva 15 min pred začiatkom stretnutia.
Pred každým súťažným stretnutím sa nariaďuje vykonať povinnú konfrontáciu hráčov v dresoch (riadne ustrojených podľa pravidiel futbalu) uvedených v zápise o stretnutí. Kontrolu vykonávajú spolu obaja kapitáni s vedúcimi družstiev so zápasovou súpiskou s fotkami, ktorú vytlačí R pred stretnutím. Vedúci družstiev majú právo opýtať sa jednotlivých hráčov na rôzne osobné údaje, ktoré sú potrebné pre prípadné ďalšie účely komisií. Výsledok kontroly totožnosti oznámia kapitáni (vedúci družstiev u mládeže) rozhodcovi. V prípade ak jedno z družstiev vznesie námietku voči štartu hráča je R povinný vykonať osobne konfrontáciu hráča.
1. Ak podľa názoru R je hráč na fotografii totožný s hráčom na ktorého je vznesená námietka, R hráča pripustí k stretnutiu bez preukázania iného hodnoverného dokladu (hráč nemusí mať iný doklad). Menovaného hráča ale vyzve, aby sa na zadnej strane zápisu 2 x podpísal a zároveň uviedol (meno a priezvisko, dátum narodenia a bydlisko).
2. Ak podľa názoru R hráč nie je podobný s fotografiou na registračnom preukaze je R povinný vyzvať menovaného hráča o predloženie iného hodnoverného preukazu totožnosti (OP, pas, vodičský preukaz) u mládeže minimálne kartičku poistenca (ak nevlastní iný dôveryhodný doklad s fotografiou). Ak sa hráč v prípade žiadosti R nemôže hodnoverne preukázať dokladom totožnosti je R povinný hráča nepripustiť do stretnutia a vyškrtnúť ho zo zápisu o stretnutí a tieto skutočnosti popísať v zápise o stretnutí. Menovaného hráča ale vyzve, aby sa na zadnej strane zápisu 2 x podpísal a zároveň uviedol (meno a priezvisko, dátum narodenia a bydlisko). R následne zašle zápis o stretnutí s podpismi hráčov na ObFZ.
Rozhodca a zástupca družstva súpera sú oprávnení vyhotoviť si fotodokumentáciu namietaného hráča s jeho súhlasom. Ak hráč súhlas k vyhotoveniu jeho fotodokumentácie neposkytne, považuje sa za hráča, ktorý sa odmietol podrobiť konfrontácii.
3. Pokiaľ nebola vznesená námietka a zaznamenaná pred stretnutím v zápise o stretnutí, môže dať námietku súper len v prípade striedajúceho hráča (v polčase, alebo po stretnutí), avšak musí byť námietka vznesená k R ihneď na hracej ploche zo strany kapitána družstva. V tomto prípade musí R túto námietku napísať buď cez polčas alebo ihneď po stretnutí. R vyzve hráča, aby sa v polčasovej prestávke (ak bolo striedanie v I. polčase) resp. po stretnutí (ak bolo striedanie v II. polčase) povinne dostavil do kabíny R, kde sa vykoná konfrontácia. Pokiaľ sa hráč nedostaví do kabíny R bude sa to považovať za neoprávnený štart.
Ak bola kontrola totožnosti vykonaná pred stretnutím, v prípade striedajúceho hráča v polčase resp. v druhom polčase a kapitán družstva súpera nevzniesol žiadne námietky proti totožnosti hráča, nie je už neskôr možné uvádzať prípadné námietky ohľadne hráča do zápisu o stretnutí. ŠTK prípadnú dodatočnú námietku v ISSF prerokuje, ak bude splňať všetky náležitosti podľa SP čl. 85 – 86.
Hráčovi (náhradník), ktorý nebol na konfrontácii pred stretnutím, ale bol uvedený v zápise o stretnutí sa povolí nastúpiť na stretnutie, ale je povinný sa podrobiť konfrontácii pred vstupom na hraciu plochu.
15. Zoznam hráčov
a) FK nezasielajú riadiacemu orgánu Sezónnu súpisku. Klubový ISSF manažér vyplní údaje podľa predlohy v ISSF. Sezónna súpiska (zoznam hráčov družstva) v systéme ISSF musí byť vyplnená pred zahájením súťažného ročníka v zmysle SP. Nahratím hráčov na Sezónnu súpisku v systéme ISSF, alebo priebežne doplneným hráčom na Sezónnu súpisku v ISSF, FK automaticky potvrdzujú aj vykonanie lekárskej prehliadky, ktorú má právo riadiaci orgán v prípade potreby kedykoľvek skontrolovať. Z uvedeného zoznamu hráčov sa následne nahrávajú hráči do Zápisu o stretnutí.
b) Zoznam družstva sa predkladá v zmysle SP. Pre jarnú časť súťažného ročníka sa zoznamy len priebežne dopĺňajú nasledovne:
- pri nominovaní nového hráča na Zápis o stretnutí, ktorý nie je uvedený v Sezónnej súpiske, systém ISSF automaticky doplní hráča do Sezónnej súpisky s poradovým číslom na Sezónnej súpiske nasledujúcim po aktuálne najvyššom a zašle o tom notifikáciu Správcom danej súťaže. Tým odpadáva povinnosť inej formy nahlasovania nového hráča do Sezónnej súpisky.
c) FK hrajúce v súťažiach ako B družstvo, musia riadiacemu orgánu ako aj rozhodcovi pred stretnutím predložiť aktuálnu Sezónnu súpisku A družstva. Ak má FK 2 družstvá v rôznych súťažiach, štart hráčov A družstva za B družstvo sa riadi čl.46 SP následovne:
- za B-družstvo klubu môžu štartovať v stretnutí hráči klubu oprávnení štartovať v príslušnej vekovej kategórii, ktorí za A-družstvo klubu v tej istej vekovej kategórii neštartovali vo viac ako polovici majstrovských stretnutí ustanovených pre jednu časť súťažného ročníka (jeseň, jar) a traja hráči z A-družstva klubu bez obmedzenia vo vzťahu k počtu odohratých stretnutí za A-družstvo klubu. Do uvedeného počtu tretnutí sa nezapočítva štart v pohárovom stretnutí. Za štart v stretnutí sa považuje akýkoľvek časový úsek stretnutia.
16. Hrací čas
Hrací čas pre dospelých a st. dorast je 2 x 45 min., pre ml. dorast 2 x 40 min., pre žiakov 2 x 35 min. a pre mladších žiakov a prípravku 1 x 25 min. Polčasová prestávka je maximálne 15 min. vrátane odchodu z hracej plochy a návratu zo šatní družstiev. V súťažiach mládeže je dodržiavanie polčasovej prestávky povinné.
17. Zmeny termínov
Zmeny termínov, uvedených vo vyžrebovaní, môžu sa vykonať len na základe náležite zdôvodnených príčin. Platí zásada, že stretnutia sa majú predohrávať. Žiadosť o zmenu termínu, spolu so súhlasom súpera, predloží FK najneskôr 10 dní pred stretnutím (bez poplatku), menej ako 10 dní so súhlasom súpera (s poplatkom dospelí 10 €, mládež 5 €), menej ako 5 dní so súhlasom súpera (s poplatkom 20 €, mládež 10 €).
Žiadosti o zmenu termínov sa na komisiu ŠTK podáva iba elektronicky cez ISSF systém – Podanie k zápasu – Žiadosť o zmenu termínu/hracej plochy stretnutia.
ŠTK si vyhradzuje právo individuálneho posudzovania žiadostí vo výnimočných prípadoch a ich prípadného schválenia resp. neschválenia. Ak bude žiadosť nekompletná, bude komisiou ŠTK prerokovaná za poplatok a zamietnutá.
18. Povinnosti usporiadateľského klubu
a)Usporiadajúci klub je povinný zabezpečiť bezpečné uloženie osobných vecí hráčov, funkcionárov, rozhodcov a delegátov v šatniach. Je povinný zabezpečiť vhodné a bezpečné miesto v areáli pre parkovanie dopravných prostriedkov R a DZ. Za spôsobené škody zodpovedá usporiadajúci klub. Peniaze, klenoty a iné cennosti sú povinní vyššie uvedení odovzdať do úschovy hlavnému usporiadateľovi.
b)Práva a povinnosti usporiadateľskej služby sú uvedené v SP. Usporiadajúci FK je povinný zabezpečiť na stretnutie dospelých min. 6 usporiadateľov starších ako 18 rokov, v mládežníckych súťažiach min. 3 usporiadateľov, ktorí budú počas celého stretnutia označení usporiadateľskými vestami. Vyplnený zoznam usporiadateľskej služby sa predloží R pred stretnutím spolu s identifikáciou členov usporiadateľskej služby s ich podpismi, rozhodcom stretnutia.
c)Usporiadateľský zbor musí byť označený rozlišovacími vestami a identifikačnými kartičkami zavesenými na krku. Domáci FK v kategórii dospelých poskytne hosťujúcemu FK pred stretnutím bez vyzvania 2 usporiadateľské vesty.
d)Usporiadajúci FK je povinný bez vyzvania poskytnúť v polčasovej prestávke občerstvenie pre rozhodcov, DZ a hráčov hostí (minerálka, čaj a pod.)
e) Družstvá vo všetkých súťažiach sú povinné pripraviť na stretnutie nominácie hráčov a realizačného tímu v ISSF systéme. Usporiadajúci FK je pri súťažnom stretnutí povinný zabezpečiť vhodnú výpočtovú techniku s pripojením na internet na vytvorenie elektronického zápisu o stretnutí v ISSF v požadovanej forme + tlačiareň. 20 min. pred stretnutím sa vytlačí z ISSF zápis o stretnutí. Po stretnutí zápis v systéme ISSF vypíše rozhodca. Pred stretnutím sa vytlačí aj zápasová súpiska s fotkami, aby sa mohla uskutočniť konfrontácia hráčov. V prípade nefunkčnosti internetového pripojenia musí R najneskôr 25 min. pred stretnutím dať pokyn na vypísanie zápisu ručne, ktorý následne doloží aj s vytlačeným zápisom z ISSF systému. Z tohoto dôvodu je domáci FK povinný mať k dispozícii papierový zápis o stretnutí. Z dôvodu zamedzenia a omeškania začiatkov stretnutí je domáci FK povinný uzatvárať nominácie v systéme ISSF ako prvý. Domáci FK má povinnosť mať v areáli štadióna pripojenie na internet v priestore neobmedzujúci výkon pre vypísanie zápisu v ISSF (podľa možnosti v kabíne R).
f) FK sú povinné dodržiavať Zákon č. 1/2014 o organizovaní verejných športových podujatí, kde sa jasne definuje, aké sú povinnosti usporiadateľa športového podujatia. ŠTK povoľuje len predaj piva a to v papierových (umelohmotých) pohároch.
19. Nenastúpenie a oneskorené nastúpenie
ObFZ doplňuje s platnosťou pre ním riadené futbalové súťaže SP následovnými zásadami:
a) Ak sa majstrovské stretnutie neuskutoční v stanovenom termíne z viny niektorého FK, klub, ktorý sa previnil zašle do 3 dní cez ISSF ( podanie k zápasu na ŠTK) žiadosť o odohratie tohoto stretnutia v náhradnom termíne. Klub, ktorý sa neprevinil musí sa k tejto žiadosti vyjadriť do najbližšieho zasadnutia ŠTK.
V prípade súhlasu všetkých strán sa stretnutie odohrá v náhradnom termíne (ideálne do 14 dní). Keď ŠTK dostane stanovisko záporné, bude riešiť prípad podľa SP.
b) Ak na majstrovské stretnutie nastúpi jeden zo súperov zavinene po čakacej dobe alebo prekročí polčasovú prestávku a stretnutie sa napriek tomu odohrá, je ŠTK oprávnená uznať výsledok dosiahnutý na ihrisku za predpokladu, že oddiel, ktorý sa neprevinil, nepodal námietky podľa pokynov čl. 85 a 86 SP.
Ak sa stretnutie nedohrá z dôvodu vyššej moci, je povinnosťou účastníkov dohodnúť sa na novom termíne stretnutia, ktoré musí byť odohrané najneskôr do 10 dní a túto dohodu treba uvieť v Zápise o stretnutí. Dohrá sa len zvyšný úsek stretnutia od času prerušenia.
c) Nedodržania stanoveného ÚHČ z viny jedného resp. oboch družstiev v stretnutí bude prejednávané príslušnou komisiou. V posledných troch kolách zväz striktne nariaďuje dodržať stanovený ÚHČ v zmysle US ObFZ. V prípade nerešpektovania tohoto nariadenia sa pokuta v posledných troch kolách zdvojnásobí. Konečné rozhodnutie je na príslušnej odbornej komisii.
20. Postupy a zostupy
Do vyššej súťaže majú zaručený postup družstvá umiestnené na 1. mieste konečnej tabuľky (z IX. líg ak splnia podmienky - čl. 5/e a čl. 13/a tohoto Rozpisu). Podmienky ustanoví riadiaci orgán súťaže. Ak majú po skončení súťaže dve alebo viac družstev rovnaký počet bodov, rozhodujú o poradí na určenie víťaza, postupujúceho a zostupujúceho družstva kritéria v tomto poradí (čl. 17 a 18 SP):
a/ vyšší počet bodov zo vzájomných stretnutí
b/ gólový rozdiel zo vzájomných stretnutí
Ak sú tieto kritéria rovnaké, ďalej rozhodujú pravidlá v zmysle platného SP.
Na určenie umiestnenia družstva v poradí družstev v priebehu súťaže a po skončení súťaže (ak sa nerozhoduje o postupe a zostupe) sa určuje na základe počtu získaných bodov zo všetkých odohratých majstrovských stretnutí. V prípade rovnosti bodov sa priebežné poradie určí následovne:
a/ gólový rozdiel zo všetkých majstrovských stretnutí
b/ vyšší počet strelených gólov vo všetkých majstrovských stretnutí
c/ vyšší počet víťazstiev dosiahnutých vo všetkých majstrovských stretnutiach
d/ vyšší počet víťazstiev dosiahnutých vo všetkých majstrovských stretnutiach na ihriskách súperov
e/ vyšší počet nerozhodných výsledkov dosiahnutých vo všetkých majstrovských stretnutiach
f/ vyšší počet nerozhodných výsledkov dosiahnutých vo všetkých majstrovských stretnutiach na ihriskách súperov
Zostupy sa riadia zásadou, že posledné družstvo v VII. a VIII. lige dospelých a v IV. lige žiakov zostupuje. Ďalší počet zostupujúcich sa určí podľa počtu zostupujúcich družstiev z vyšších súťaží.. V prípade odmietnutia postupov, resp. nesplnenia podmienok pre postup v súťažiach VsFZ (VI. liga dospelých resp. IV. liga dorastu) majú právo postupu zo VII. ligy dospelých resp. IV. ligy dorastu len družstvá umiestnené do 3. miesta. Pri prípadných barážových stretnutiach, ktoré skončia remízou sa o víťazovi rozhodne kopmi zo značky pokutového kopu. Konečné rozhodnutie pri postupe a zostupe na návrh ŠTK schvaľuje VV ObFZ.
21. Rozhodcovia a delegáti zväzu
Rozhodcov a delegátov deleguje komisia rozhodcov ObFZ. FK majú právo vetovať 3 rozhodcov a 3 delegátov a to 7 dní pred začiatkom jesennej časti a 7 dní pred začiatkom jarnej časti súťaže. Vetovať však môže len rozhodcov, ktorí v predchádzajúcom ročníku, resp. časti ročníka, rozhodovali FK stretnutia.
KR si vyhradzuje právo spôsobu obsadzovania R a DZ (ÚS - internet, telefonické vyrozumenie a pod.)
Rozhodca delegovaný na stretnutie je povinný vyhotoviť zápis o stretnutí v elektronickej podobe s rovnaným obsahom ako má zápis o stretnutí v papierovej forme ihneď po stretnutí najneskôr však do 5 hodín od ukončenia stretnutia.
DZ je povinný vypracovať a uzavrieť správu DS a DPR v ISSF do 48 hod. po ukončení stretnutia. V prípade HNS sa divákov, hráčov, RT, funkcionárov či iných nepredvídaných okolností, ktoré mali negatívny vplyv na priebeh stretnutia a podliehajú následne disciplinárnemu konaniu resp. konaniu pre ostatné odborné komisie, je povinnosť uzavrieť podrobnú správu do 24. hod. po ukončení stretnutia.
22. Medzinárodný styk
FK riadené ObFZ majú nahlásiť ŠTK medzinárodný styk. Tento styk je plne v kompetencii FK. Pritom nesmie byť narušený priebeh majstrovských súťaží. Nesplnenie tejto povinnosti môže mať za následok disciplinárne resp. hracie dôsledky.
23. Pohár ObFZ
a/ XXXII. ročník 3b Pohára ObFZ má začiatok predkolom ihneď po skončení súť. ročníka 2024/25. Predkolo sa odohrá za účasti 16 družstiev ihneď po skončení súťaží. I. a II. kolo sa uskutoční pred začiatkom súťažného ročníka 2025/26. Zaradzovanie mužstev do Pohára sa riadi podľa káča: zo VII. ligy družstvá z 2. až 9. miesta, z VIII. ligy družstvá z 1. až 5. miesta a z IX. ligy družstvá umiestnené na konečnom 1. až 3. mieste. Nedostavenie sa družstva na stretnutie, bude mať disciplinárne pokračovanie (pokuta 100,- €). Vyžrebovanie a rozpis vykoná ŠTK. Mužstvá, ktoré neprejavia zájem o zaradenie do Pohára sú povinné to oznámiť najneskôr 2 dni pred posledným majstrovským zápasom súťažného ročníka prostredníctvom ISSF na ŠTK.
- osobitne sa evidujú a trestajú napomenutia a vylúčenia v Pohári ObFZ
- hráči, ktorí majú zastavenú činnosť ( na x - počet stretnutí) z majstrovských stretnutí, môžu v Pohári ObFZ štartovať. Ak má hráč zastavenú činnosť na týždne a počas letnej a zimnej prestávky mu ho DK preruší v Pohári môže štartovať.
- trest za napomenutie (5,9,12 ŽK) v súťažnom ročníku sa prenáša do nového súťažného ročníka, ak sa nepostupuje podľa DP čl. 37, v Pohári takýto hráč môže nastúpiť.
- tresty za vylúčenia v Pohári ObFZ sa počítajú v Pohári, ale v prípade, že trest nebude
možné vykonanať (družstvo nepostúpilo do ďalšieho kola), DK určí vykonanie disciplinárnej sankcie podľa DP.
- trest za napomenutie hráčov ŽK v Pohári ObFZ sa stanovuje takto: po každom treťom napomenutí zastavenie činnosti na jedno stretnutie Pohára ObFZ.
- odmena pre R je 30 €, pre AR 22 €.
Víťaz získava titul „ Víťaz 3b Pohára ObFZ “, pohár, finančnú odmenu 200. - € a sadu dresov od sponzora firmy 3b. Porazený finalista pohár, finančnú odmenu 150. - € a rozlišovačky od sponzora firmy 3b, porazení semifinalisti po 100. - €. Pre účastníkov Pohára bude odmena za účasť vo výške 40 €, ktorá pôjde do zbernej faktúry.
b/ XXXIV. ročník Halového turnaja ObFZ sa uskutoční v zimnej prestávke v kategóriach dospelí, dorast a žiaci. Turnaje sa uskutočnia podľa osobitného rozpisu ŠTK. Udelené napomínania v halových turnajoch sa neprenášajú do majstrovských súťaží, okrem disciplinárních previnení, ktoré prerokuje DK a udelí disciplinárnu sankciu.
c/IV. ročník Zimného pohára ObFZ sa uskutoční v zimnej prestávke v kategórii dospelí. Pohár sa uskutoční podľa osobitného rozpisu ŠTK. Udelené napomínania v pohári sa neprenášajú do majstrovských súťaží, okrem disciplinárních previnení, ktoré prerokuje DK a udelí disciplinárnu sankciu.
24. Výbery
Hráč, ktorý sa z vážnych dôvodov nemôže zúčastniť štartu vo výbere ObFZ je povinný sa včas ospravedlniť. V prípade, že sa hráč neospravedlní má v najbližších dvoch majstrovských stretnutiach zastavenú činnosť.
25. Cena Fair - play
Udeľuje ju SFZ každoročne jednotlivcom a kolektívom. Vyhlasuje sa v troch kategóriách:
1/ za dlhoročnú príkladnú hráčsku činnosť
2/ za dlhoročnú príkladnú činnosť a celkový prínos pre slovenský futbal
3/ za výnimočný čin vo futbale.
Komisia Fair - play pri SFZ zhromažďuje predložené návrhy v priebehu kalendárneho roka a ich vyhodnotenie vykonáva po uzavretí písomných návrhov k 31. decembru. Návrhy môžu zasielať výbory FK, jednotlivci a iné organizácie na adresu: Komisia Fair- play pri SFZ, Tomášikova 30C, 821 01 Bratislava.
26. Súťaž Fair - play ObFZ
ObFZ Prešov organizuje pre zaradené družstvá súťaž Fair - play ObFZ.
1) Do súťaže budú zaradené družstvá, ktoré sa prihlásili do súťaže v ročníku 2024/25 na celé ihrisko.
2) Trestné body sa budú udeľovať takto:
a) za každú ŽK 5 bodov,
b) za každú ČK 10 bodov,
c) za ospravedlnené nenastúpenie na zápas 50 bodov,
d) za neospravedlnené nenastúpenie na zápas - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY,
e) za dokázaný neopravnený štart hráča - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY,
f) za predčasný odchod z ihriska a inzultáciu - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY,
g) za uzavretie ihriska z dôvodu neprístojnosti - vylúčenie zo súťaže FAIR - PLAY.
3) Odmena: víťazné družstvo dospelých VII. liga 100. - €
dospelých VIII. liga 100. - €
dospelých IX. liga 100. - €
dorastencov 80. - €
žiakov 50. - €
4) Víťazom sa stane to družstvo, ktoré po skončení súťaže bude mať najmenej trestných bodov, ktoré získa podielom trestných bodov k počtu odohraných stretnutí. Pri rovnosti bodov u družstiev, ktoré odohrajú rovnaký počet stretnutí rozhoduje menší počet ČK, resp. ŽK, alebo väčší priemer strelených gólov na zápas.
5) Súťaž FAIR - PLAY riadi a vyhodnocuje ŠTK a KM ObFZ. Priebežné hodnotenie sa prevedie po skončení jesennej časti.
27. Tituly a ceny
Víťazi skupín v každej vekovej kategórii získajú pohár, medaile a diplom. FK v súťažiach dospelých obdržia za konečné 1. miesto finančnú odmenu: VII. liga – 250. - € a sadu dresov od sponzorskej firmy 3b, VIII. liga – 200.- €, IX. liga – 100.- €. Pre súťažný ročník 2024/25 je vyhlásená súťaž o najlepšieho strelca VII. ligy. Víťaz obdrží cenu od sponzorskej firmy.
28. Zasadnutia komisií
Zasadnutia odborných komisií ObFZ sa budú v čase súťažného ročníka konať vo štvrtok. Prípadné zmeny zasadnutí budú oznámené v ÚS.
29. Záverečné ustanovenie
Tento rozpis schválil výkonný výbor ObFZ na svojom zasadnutí dňa 8.7.2024.
Tento rozpis je neoddeliteľnou súčasťou platného súťažného poriadku a je záväzný pre riadiaci zväz i futbalové kluby hrajúce v oblastných futbalových súťažiach. Výklad k tomuto prislúcha VV ObFZ Prešov.
Ján Lacko, v.r. Ing. Jiří Ballarin, v.r.
predseda ŠTK ObFZ predseda ObFZ
Ing. Martin Klovanič, v.r.
sekretár ObFZ